Illuusio vastasi hyvin. 60 v. ja pois työeämästä...

...minä olen aina ollut sitä mieltä että eläkeikä pitäisi olla
korkeintaan 60 vuotta, niin nuoret saisivat paremmin töitä.
Jos eläkeikää kokoajan nostetaan niin nuorilla on ainiaan huono
tilanne töihin päästäkseen. Olis vähän töitä "nuijalla" noita päättäjiä kohtaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.12.2009 - 10:51

Jäin vanhuuseläkkeelle 60-vuotiaana. Elämä on alkanut uudestaan sen jälkeen. On oikeus ja kohtuus, että koko ikänsä raskasta työtä tehneet ihmiset saavat nauttia vielä jonkun aikaa elämästään jotenkin terveinä ennenkuin kaikki vaivat ja murheet iskevät päälle. Kuinkahan moni pääsee edes jotenkin terveenä eläkkeelle ?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 20.12.2009 - 20:54

Olen samaa mieltä tuosta eläkeiästä ja nuorista. Jos näitä vanhenevia ihmisiä pidetään väkipakolla töissä melkein haudanpartaalle asti, niin miten niitä työpaikkoja vapautuu näille nuorille joista suurin osa kuitenkin haluaa työelämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 21:18

Jatkan asian puoltamista. Tunnen monia pari vuotta alle kuusikymppisiä joiden mieli tekee jo laitumille. Ja varmasti olisi heidän työllensä jatkajia (kaupanala, sairaanhoitoala) nuoremmasta päästä. Mutta kun päättäjät eivät ole työelämässä niin mistäs sen viisauden heidän päähänsä takoisi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 21:46

Puollan minäkin! Näin sen olla pitäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 22:14

Se olisi ihanne, että nuoret saisivat töitä ja vanhemmat saisivat eläkkeet. Mutta meitä 50-luvulla syntyneitä on niin paljon, että eläkerahoja ei taida meille kaikille olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.12.2009 - 22:32

Olen täysin samaa mieltä. Nuoret tarvitsee töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2009 - 01:30

Tähän ketjuun kai viitataan www.napsu.fi/vastaukset/kysy...821#188978

Oma isäni jäi eläkkeelle tasan kuuskymppisenä ja varhaiseläkkeelle hän siten siirtyi. Nykyajan työmarkkinatkin ovat niin vaativat, että siellä palaa loppuun.