Pitäiskö joulupukin palkkiosta suorittaa ennakonpidätys?

Kuulemma tekevat pimeetä hommaa.

www.nelonen.fi/uutiset/kotim...aa-veronsa

Lisätty: 20.12.2009 - 08:55

Vai käytätkö "firman pukkia" ja pyydät kuitin?

Avainsanat: joulupukki verolle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.12.2009 - 09:56

Jos vielä pukkikin joutuu verolle, niin luulen pukkien vähenevän ja monet lapset jäävät ilman sitä rakasta joulupukkia!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.12.2009 - 08:05

Olisipa kauheaa jos Joulupukin täytyisi veroa maksaa, kyllä Petterin kanssa kulkiessa tulot/menot on plus-miinus nolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 08:44

tottahan toki sekin viihdetaiteilu on veronalaista tuloa.
omantunnon kysymys on maksaako joka keikasta , vaikea varmaankin verottajan kontrolloida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 10:05

Ei joulupukkia saa verottaa,kateus vie kalatkin järvestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 11:40

Ei joulupukkia verolle pidä kantaman,samaa kastia kuin metsän marjat ja sienet :-),kovin ovat kaikki sesonkiluonteista tuloa ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 12:55

Kyllä jos veroa joutuisi maksamaan joulupukit...ihan varmasti vähentyisi siiloin pukit... Miten moni on valmis uhraamaan jouluaaton...lasten hyväksi...Kyllä minun lapsen lapsi 21v.lähtee tonttu-tytöksi joulupukin mukana....ovat ollet monta joulua.. Jos joutuisi veron maksamaan..ei varmalla läksisi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 13:09

Joulupukin työ on kovin kausiluonteista. Ei missään tapauksessa Joulupukkia saa verottaa.
Sen sijaan koko vuoden pukkeilusta toimeentulonsa ansaitsevat, tulee verottaa raskaimman mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 13:26

Olen samaa mieltä että työ on kausiluonteista joten jättäköön verokarhu sen rauhaan. Ei voi pukeutumisen vuoksikaan pukkia tunnistaa myöhemmin, että mätkyt voisi lähettää oikealle henkilölle,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 15:00

No voi yhden kerran. Kaikkea sitä tuleekin mieleen.Taitaa olla kateellisten höpötystä. Sopii mennä vaan pukiksi,jos kantti kestää.Täytyyhän sellainen vaivannäkö palkita, ilman mitään veroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 16:47

Jos joulupukki tekee töitä vaan yhden päivän vuodessa, niin mielestäni ei saisi verottaa;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 21:27

Ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 09:19

Kausiluonteisena työn vertaisin marjanpoimintaan ja en verottaisi jos "kruunun" veropäätöksiin voisin vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 21:03

Kaveri oli kerran joulupukkina sattumalta poliisilla ja sai kuulla hieman juopuneelta komissaariolta pelkkää v*******a vartin pimeästä duunista. Ei tartte verottaa kaikkea, ovat sitä paitsi usein köyhiä opiskelijoita tai muuten varattomia nuo pukit. Pukkeja sieltä harmittomammasta päästä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2009 - 22:07

No ei tarvi - jos joku aattonsa jaksaa huidella ympäri kyliä tärkeällä asialla niin siitä vaan,
Turha kenenkään kadehtia tuota työtä. Siihen pystyy ja kykenee (kohtalaisesti) kuka tahansa niin jos jota kuta rietoo ansiot niin ei muuta kun sinne vaan pukin tamineet niskaan ja joukon jatkoksi:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2009 - 12:48

Taitavat kaikki tehdä pimeätä työtä...