Onko turvallista pitää koneella tiedostoa, jossa on tunnussanat/käyttäjätunnukset ja salasanat?

Vai onko sittenkin fiksumpaa kirjoittaa ne paperille muistiin...

Jos joku pääsisi koneelle virusturvasta huolimatta, mitä hän sieltä käytännössä näkee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.12.2009 - 08:08

en mä ainakaan pitäisi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.12.2009 - 08:21

Internet-yhteyttä käytettäessä on syytä huomata, että jos koneelta on pääsy internetiin, on myös mahdollista, että internetin suunnasta on myös pääsy käyttäjän koneelle. Jos kyseessä on tavallisen kotikäyttäjän tavallinen kone, ei ole yleensä mitään erityisiä syitä, miksi koneelle tulisi päästä, eihän siellä kuitenkaan mitään palvelimia pidetä yllä ym. Tavallisen käyttäjän onkin syytä piilottaa tietokoneensa ulkopuoliselta maailmalta niin hyvin kuin vain voi.

windows.microsoft.com/fi-FI/...-computing
windows.microsoft.com/fi-FI/...t-Explorer

www.mikroagentti.com/sivut/t...oturva.htm

www.firewallguide.com/macintosh.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 08:52

Pidä omat tiedostosi salasanan takana niin sinne et pääse itsekkään kun unohdat tunnuksesi.

Maailmassa on nykyisin niin paljon koneita ja käyttäjiä ettei minkään valvojan aika eikä mielenkiinto riitä niitä nuuskia vaikka pääsiskin sinne.
Kyllä sinun täytyy itse netin kautta tietosi jakaa jos osallistut "deittailuihin".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 12:08

Heh,enpäs edes muista salasanojani ja tunnuksia kun ne on koneen muistissa ja aina päällä.Ei sillä väliä jos joku tiedostoihini pääsisi kun ei niissä mitään ihmeellistä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.12.2009 - 18:41

Hakkerit pääsevät salatuimpiinkin tiedostoihin. Itse en niitä tietsikalleni laittaisi. Wordiin ne voisin kirjoittaa, tulostaa ja hävittää sen jälkeen. Ja lappu sitten sukanvarteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 00:44

En koskaan tallenna salasanoja koneelle. Salasanat ovat muistilauseiden mukaan tehtyinä varmassa tallessa koneen ulkopuolella.

Moni sanoo, ettei koneellani ole salaisia, joten ei väliä. Entäs, jos hakkeri kurkistaa sähköpostiloorasi ja lähettää sinun nimissäsi postia - vaikka pomollesi tai puolisollesi ja ei-toivottavassa sävyssä. Milläs selität, että et ole sitä laittanut, jos tulee virallisesta osoitteestasi?

Haluan vaan sanoa, että salasanantallentajat (=koneelle tallentuvat salasanat) ovat pahimmillaan sama asia kuin laittaisit kotiavaimesi osoitelapun paikalliseen liikekeskukseen kaikkien saataville...