Kesken illan,saunan jälkeen,alkoi palovaroitin tuikkimaan=paristot loppu,pakko kiivetä kattoon ja irrottaa se,riittäähän vaihto?

Lisätty: 20.12.2009 - 00:00

Siellä se roikkuu hiljennettynä eteisen katossa,mulla ei ole saunaa tässä vaan viereisessä rakennuksessa,alkoi vaan saunan jälkeen tikuttamaan.Erikoisen kokonen paristo,pitääs ottaa kauppaan mukaan,semmonen kahdesta navasta/napista kiinni ja kiivetä taas kattoon.

Avainsanat: tuikkiva palovaroitin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.12.2009 - 00:29

Vaihda vaan paristo.Niissä kaikissa on ns.neppiparisto joita löytyy jokaisesta kaupasta ja kioskista.Sitten voi taas huoletta olla pari vuotta pariston vaihdon suhteen.Hälytin kannattaa putsata vaihdon yhteydessä pölystä ja se onnistuu ihan puhahltamalla tai kevyesti imurilla.

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkistä puhdistaa se,kun kerran kiipeää kattoon,niin...ostin Clas Ohlssonilta,kahden paketissa olivat,4,30€,mutta kovin tiukasti kiinni oli paristo tuo.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.12.2009 - 21:22

Kyllä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 21:24

-Kyllä riittää uusi pariston vaihto, joskus muuten saunailtana palovaroitin
rupeaa hälyyttämään, johtuu kosteudesta mikä saunasta tulee,
vinkuminen häviää kun pyyhkellä huiskuttaa niin se jotenkin hämmästyy
moisesta huitojasta ja lopettaa vinkumisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 21:32

Kyllä taas toimii,kun vaihdat uudenpariston.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 21:40

Se on patterin vaihto..että ei ilmottele...virret vähissä...inhottavaa kun yöllä alkaa..antamaan merkkiä...että vaihda patteri..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.12.2009 - 21:43

Kyllä riittää - testaa vielä että pattereissa on virtaa. Meillä aloittaa pienellä piipahduksilla jotka sitten voimistuvat ajan myötä jos ei vaihda pattereita. Sitäkään ei kuuntele edes Erkkikään joten joutuin vaihdan kun kuulen ensimmäisen piipahduksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2009 - 20:53

Pariston koodinumero taitaa olla 6F22 (9V).
kauppa.talousmarkka.fi/maxel...50310.html
Hinta noin 2-3 euroa ja löytyy joka varmaan lähikaupastasikin. Tarkista pariston päiväys, varsinkin jos ostat sen kioskista tai vastaavasta paikasta jossa se on saattanut seistä useamman vuoden kassakoneen alla.