Syödäänkö teillä lipeäkalaa?

Meillä ennen kotona äitini laittoi juuri enne joulua lipeäkalaa ja kyllä se ihan hyvää oli,mutta itse en sitä ole laittanut koskaan.

Avainsanat: herkku lipeäkala

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.12.2009 - 15:21

Kyllä sitä aina jouluna tulee syötyä

Kysyjän kommentti

Minäkin pidän lipeäkalasta,mutta mieheni ei voi sitä sietää.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.12.2009 - 09:38

en oikein tykkää lipeäkalasta. mutta syön jos joku sen valmistaa , kuitenkaan en sitä itse laita enkä osta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 09:56

Kyllä syön lipeäkalaa, mutta vasta joulun jälkeen, kun sitä saa halvemmalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 10:40

15 vuotta sitten laitoin ja söin viimeksi. Nyt laitoin pari viikkoa sitten ja voi olla että toiset 15 vuotta taas vierähtää seuraavaan kertaan. Tykkään siis, mutta harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 10:41

Todennäköisesti sitä ei ole Joulupöydässämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 11:13

Ei todellakaan.Kerran maistanut ja ei kyllä ollut mun mieleen.Veljeni kanssa pienenä laitettiin äiti autotalliin keittään kalaansa,kun tuli niin paha haju.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 11:17

Lipeäkalaa ei kyllä syödä...mutta kalapöytä on joulunakin...löytyy vaikka mitä yllätyksiä..kun kala on niin hyvää..Löytyy lohta silliä silakoita...eri tavalla laitettuna..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 11:37

Lapsena oli pakko syödä, muuten ei saanut kinkkua!
Aikuisperheessäni ei lipeäkalastasta tykkää kukaan, onneksi.
Kerran kesällä kyllä oli vähällä, ettemme sittenkin sortuneet! Puoliso näet oli luuli ostaneensa Norjasta "lettsaltet torsk"-pakasteen, mutta kun alkoi sitä keittää, se haisi hirveästi. Tunsin hajun lapsuudestani, kaivoin roskista kalankääreen ja siitänähän luki "lutefisk". Perheneuvottelun jälkeen heitimme kalan pois ja pesimme kattilan kahteen kertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 12:31

Ei, se on pahaa! Meillä syödään vain hyvää ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 13:50

Yök, en syö ! Haiseekin pahalle ! En pidä joten en sitä valmista toisillekkaan ja onneksi miehenikään ei pidä lipeäkalasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 16:24

Ei syödä, ei edes Jouluna!

Äsken heitin ruisleivän päällä toista viikkoa vanhan graavilohipalan helttaani.
Meni kun ei hengittänyt silloin kun leipä oli nenän alla. Että vieläkö lipeämpää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2009 - 17:25

En koske kyllä siihen kalaan,se on mielestäni tosi pahan makuista ja haisee pahalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2009 - 01:11

ei kotona mut iskällä on ollut jouluisin