Minkälaista kalaa löytyy teidän joulupöydästä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 21:30

Meillä on joulupöydässä useita kalaruokia, kinkkua on vain pieni rulla, kalaruokia on, graavilohta, graavisiikaa, kylmä ja lämminsavustettua lohta , suutarinlohta, lasimestarin silliä , useita eritavoin maustettuja sillejä, sipuli, tomaatti, sinappi, ja Reima Salosen silakkatuotteita, valkosipuli ym. ostettu niitä joulua varten Turun Silakkamarkkinoilta, ja viime vuosina on ollut myös isoja katkarapuja, itse liemeen ne keitän, raakoja ostamme.

Kysyjän kommentti

Samoin meillä on paljon kalaa joulupöydässä..se on niin kevyttä syömistä..ja tosi herkkua..meidän suvussa..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 18:05

Graavilohta ja silliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 18:13

Lettupinolle aloin jo loihe lausumaan jotta kalapuikkoja on niin pakko on siinä pysyä...;O mutta kyllä silliä täytyy jouluna olla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.12.2009 - 18:28

Kaikenlaista, graavattua, savustettua, maustettua ja tietenkin silliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 18:33

Smetanasilliä, cherrysilliä, graavilohta ja savusiikaa. Ainakin noita löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 18:33

Lohta monessa eri muodossa, silliä tietenkin, myös kuhaa, me
olemme sellaisia kalahulluja että kaikki kalat syömme mitä
eteen tuodaan, mutta uunilohi on minun mielestä ylivoimaisen
hyvä kermaperunoineen.

Lisätty: 17.12.2009 - 19:08

..lohi on muuten yllättävän edullista ja sitä on joka viikko
tarjouksessa, muikut ovat paljon kalliimpia ja silakat.
-Toisaalta täälläpäin on noita kalastaja kauppiaita paljon kun on iso
järvi lähellä joka on hyvin kalaisa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 18:35

Ei löydy joulupöydästä muutakuin silliä Kalaruoilla herkuttelemme sitten uunna vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.12.2009 - 18:41

Jos työttömän kukkaron pohjalta kolikoita löytyisi, niin silliä saattaisi olla. Lohi taitaa tulla jo liian kalliiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 18:48

Monenlaista silliä, kylmäsavu- ja graafilohta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 19:38

Rosolliin iliman muuta silliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 19:39

lohta eri muodoissa, monensorttisia silakoita, sillistä en tykkää, mutta kyllä sitäkin pitää olla muulle väelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 20:14

Kyllä lohi ja silli on listalla! Voi olla että vielä muutakin löytyy, eli lipeäkalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 20:32

Savusiikaa, graavilohta, silliä ainakin ja mustaa kaviaaria, katsottaneen sekin kalaruuaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 20:34

lohta ja vestan tomaattisilliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 20:38

Graavina lohta ja siikaa,smetanasilliä ja vesta tillisilliä purkissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 23:05

Jos pöytä katetaan,täytyy siinä olla kalaa montaa sorttia eli kahta siikaa ja lohta,mutta graavattuna ja kylmä-ja lämminsavustettuna,muuta ei tarvitakkaa kuin perunoita ja voita,riittää mulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 23:17

Lämminsavulohta,graavilohta sekä kylmäsavulohta..kyytipoikana punasipulihakkelusta sekä ranskankermaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 06:25

lämminsavustettua lohta - tai loimulohta. niin -olen kranttu. kalan pitää olla kypsää - ei mitään suolakypsytettyä, joka mun mielestä raakaa. mutta hyvä kun joku tykkää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 09:05

Graavisiikaa on alkuruokana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 11:11

Kylmä savustettua lohta,savustettua myös.Myös lohikiusausta on meidän joulu pöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2009 - 13:13

haukea ja lahnaa