Mikäli olette hankkineet taulu TV:n niin LCD,Plasma vai LED.HD ready vai FullHD. Millä perusteella?

Mikä on mielestänne sopiva kuvaruuden koko suhteessa katseluetäisyyteen?

Avainsanat: taitanee 21vuotta sitten käytettynä ostettu alkaa sanella sopimusta irti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 21:16

Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin ostaisin 37", 200 Hz, LED-TV:n X series 8 ja FullHD, jossa Medi@ 2.0 järjestelmä (Internet@TV, USB 2.0 Movie, DLNA, Content Library Flash).
Liitimet 4 x HDMI ja 2 x USB. Hinta saattaisi kyllä nykyään olla melkein 2000e ?
Joten pitää vielä odottaa. Sitten ote mainostekstistä:
LED TV on kevyempi, ohuempi, parempi valoteho, värierottelu ja kontrasti, energiasäästö n. 40 %.
Ympäristöystävällisempi valmistaa ja kierrättää, sillä kuvaruutujen valmistuksessa vältytään vaarallisten aineiden, kuten lyijyn, bromin, fluorikarbonaattien ja halogenoitujen sprayvärien käytöltä.
Katseluetäisyys / tuumakoko on makuasia, eiköhän se ennen perustunut lähinnä mustavalkoisen TV:n kuvan häiritsevään juovaisuuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 17:49

LCD tauluteeveetä tuijottelen parin metrin etäisyydeltä. Kooltaan tv on 24 tuumaa. En halua isompaa koska silloin minusta ihmiset ovat jo liian lähellä olevan oloisia. Ja terävyys riittää minulle. HD:stä en osaa sanoa sen enempää kuin että on tulevaisuuden teknologiaa enkä vielä halua ostaa sellaista mitä ei ole olemassakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 18:41

makkarissa taulutv ja moottorisängyt, ei tarvi pinota tyynyjä pään alle, senkun nostaa tai laskee sängyn pääpuolta sopivalle korkeudelle. mutta monesti kyllä menee tv-ohjelma läskit silmillä ja kuorsatessa ohi.
montakohan tuumaa tuo lienee, olisikohan 32 ja olettaisin olevan LCD, mutta hyvin toimii ja sattui sopivasti kohdalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 19:00

FullHD on meillä. Haluamme katsoa myöskin BlueRay-elokuvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 20:18

Olohuoneessa on sellainen littijuttu 32" ja juuri ostin makuuhuoneeseen 22" taulun joka on täys HD ja ihan ok juttu. Kyllä nää uudet on kevyitä ja helppoja.
LCD on kumpikin en tiedä kuin hyviä on kestämään, mutta luulen ,että plasma on myöskin ihan ok.
Älä osta liiaan suurta, sillä katselu etäisyys ratkaisee koon, kysy myyjältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 20:57

42 lcd

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 06:32

32tuumanen 3*hdmi ( vai mikä se oli ) pojalle joululahjaksi - halvalla ku "turhake" kauppa avasi. ihan hyvä tunnettu merkki oli -muistais vaa mikä.
ite ostin phillipsin 26tuumasen eron jälkeen. se on ollut hyvä ostos. on siinäkin mitä lie liittimiä - mutta ei kykene kiinnostumaan niistä ;)