Mistä saisin varattua valmismatkan Ranskaan edulllisesti? Onko matkalla mahdollisuus saada tulkkeja? Mten pääsen Moulin Rougeen?

En ole pahemmin matkustanut ja haluaisin Ranskaan , Pariisiin. Siellä haluaisin päästä Moulin Rougeen ja Eiffel torniin. Mistä voisi ostaa jonkinlaisia lippuja esim juuri Moulin Rougeen? Kovin mielelläni lukisin ihmisten matkakertomuksia. Miten matkustaminen Ranskassa sujui? Entä ravintolat ja ruuat? ym. Kiitos jo etukäteen :)

Avainsanat: ranska pariisi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 13:51

Eipä siinä juuri muu auta, kuin selata ahkerasti nettiä ja katsella matkatoimistojen tarjouksia.
Jos olet nuori, niin Killroytravelsilta saatat saada halvimman matkan, tosin omatoimisuutta vaaditaan.
Tuolla on tietoa ranskaan matkustamisesta.
www.suomi-ranska.com/hr/?f=hr7.html
Omatoimimatkalla pääsee usein halvemmalla kuin matkatoimistojen kautta.
Halpalentoyhtiöillä on joskus huippuhalpoja tarjouksia ja hotellin voit etsiä ja varata sekä maksaa vaikka täältä. www.gtahotels.com/
Suosittelisin varaamaan hotellin läheltä metroa, eikä kovin kaukaa keskustasta. Metro on erinomainen liikkumaväline Pariisissa ja kannattaa ostaa viikon lippu heti mennessä.
Jos sinulla ei vielä ole Google Earth ohjelmaa, niin kannattaa ladata se. Kirjoita googleen "lataa google earth ilmaiseksi" niin sieltä löytyy. Sillä voit katsella missä mikin paikka sijaitsee ja tehdä reittisuunnilmia.
Minusta Moulin Rouge on vähän ylimainostettu ja kallis, mutta jos se kiinnostaa, niin hotellin henkilökunta varmaan auttaa mielellään.
Ruoka on hyvää ja hintahaitari laaja. Taksien hintoja en tiedä, koska olen liikkunut omalla autolla. Lienevät Suomen hinnoissa?
Pariisi on jättimäinen kaupunki ja nähtävää loputtoman paljon. Yksin Louvreen kannattaa varata koko päivä, että ehtii edes kävellä läpi. Erikoisempi nähtävyys on katakombit. Kuuden miljoonan ihmisen luista "muurattuja" seiniä on pitkälti.Loputtomalta tuntuva pääkalloseinä on jotenkin sykähdyttävä kokemus. Hyvä muistutus kuolevaisuudesta.
Kannattaa käydä myös kirpputoreilla. Maailman suurimmaksi väitetty on Saint-Ouenin -kirpputori. Paikka on Porte de St-Ouenin ja Porte de Clignancourtin välissä osoitteessa 75018 Paris. Avoinna lauantaisin, sunnuntaisin ja maanantaisin klo 9.30-18.00. Lähimmät metropysäkit ovat Porte de Clignancourt ja Garibaldi.
Mitään pidennettyä viikonloppua en oikein suosittele, sillä näkemistä ja tekemistä on niin paljon.
Jos et osaa ranskaa, niin joudut usein turvautumaan elekieleen, sillä ranskalaiset eivät ole niitä innokkaimpia englannin opiskelijoita, mutta käsillä puhuminenhan on hauskaa?
Pidä taksia varten ja muutenkin ainakin pieni kartta mukana, niin et eksy.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 14:24

Hommaa ensiksi hyvä opaskirja esim.kaupunkikirjat (wsoy yms)ja tutustu siihen ja niinkuin Papiti valisti Pariisi on valtava.Matka metrolla on suunniteltava hyvin etukäteen sillä toiselta puolelta kaupunkia toiselle puolelle sisältää monta vaihtoa.Kirppari (mainittu) on todella kaupunginosa,ei mitään pöytiä vierekkäin,kokemisen arvoinen.

Samoin otettava huomioon Pariisin kaupunginosien numerointi,yleensä keskeinen sijainti on suurkaupungeissa paras,voittaa aikaa ja vaivaa,kun matkat lyhyempiä.
Pariissa on paljon näkemistä ja kokemista,jos erittäin lyhyt visiitti 3-5pv,kannattaa suunnitella kohteet eikä haukata koko kakkua vaan paloja.Moneen paikkaan esim.Louvre saattaa olla kilometrien jono sekä turvatarkastukset lisäksi.Eiffeltornin lippuluukullekin saataa olla pitkänpiktä jono,jos sen jonottaa kantsuu ostaa lippu ihan huipulle saakka,näköalat huikeat.Moulin Rougesta ei ole tietoa,kun en välitä katsella vaan tanssin itse mleluummin ;-)
linkki ei toimi?google ja moulin rouge paris,löytyy tickets,maps ym.videoita.

Ruokapaikoista ei tule olemaan pulaa,hintataso Suomen luokkaa,tosin en muista;olen kyllä euroaikana Parisissa ollut,muuten Ranskassa viihtynyt,mutta Pariisin ohittanut junalla suoraan CDGltä.Sieltä keskustaan siirtyminen kannattaa tehdä ns.Roissy-busseilla(hinta n,8,40 mutta lentoas.bussit tuplan)

Eipäs muuta kuin Bon Voyage!

Lisätty: 17.12.2009 - 21:35

www.nelonen.fi/uutiset/?vt=v...;vid=55204
La Tour Eiffel est fermee-Eiffel-torni suljettuna!!Lumimyräkän takia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 08:51

Ranskassa erinäisiä lomia viettäneenä voin sanoa että paras tapa on ostaa jonkun matkanjärjestäjän valmsimatka jos ei kokemusta maasta tai juuri pariisista ole. Siellä myydään kyllä lippuja erilaisiin tilaisuuksiin mm- turistitoimsitoissa. Moulin Rougesta en tiedä mutta Eiffeliin pääsee kyllä.
Osta jokin hyvä Pariisin matkaopaskirjanen, siitä saat ensikäden tietoa ja asiat hahmottuvat.