Kuka osaisi tietää ?

Kun muija ei syö jouluna koska sairaspäivärahaa ei makseta joulun pyhiltä. Mutta syönkö minä kun olen sairaseläkeellä. ? Kyllä taas tekisi mieli kirota saa......... Täytyy taas köyhän hyppiä joulunakin kolmiloikaa.

Lisätty: 17.12.2009 - 12:38

Näköjään ei osaa kun täällä ei ole ketään kaikki leipomassa. "Torttujaan"

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 12:49

kyllähän sitä syötävä on, vaikka ois sit millä rahalla vain.. jot joulu mieltä ja saahan sitä mömelii pöytään hyvinkin edullisesti , varsinkin jos itse tekee ...eikä vaadi sataa sorttia pöytään , ei ihminen määräänsä enenpää kuiteskaan syö , nyt taas päätin , et ei meilläkään ole kuin ihan ne vakkarit ja hyvin vähän niitäkin, vaikka tytär tuleekin perheensä kanssa, niin eivät hekään malta paljoa syödä varsinkaan nuo pikkuiset, kun sitä joulupukkia niin ootavat , et menee ihan ruokahalutkin .. näin ainakin on ennen ollut ... rauhaisaa joulua teille !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 13:15

tämä on vastaavaa kun pojan hoitomaksua aikoinaan katsottiin. isosiskoa ei laskettu perheeseen kun oli koulussa. eli sillä kouluateriallako piti koko päivä jaksaa?? perseestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.12.2009 - 13:21

Eihän sairaan eikä työttömän tarvitse syödä viikonloppuisin. Heidän pitää säästää viikon ajalta saamistaan päivärahoista se viikonlopun ruoka. Näin se on ja päin jotakin... yhteiskunta räknää tarkasti mutta järkeenkäymättömällä tavalla tuon ihmisen ruuan- ym.tarpeeen viikonloppuisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 14:04

Onhan sitä kaikkien syötävä jopa jouluna.
Itse en suuremmin perusta perinteisistä jouluaterioista. Kilon rullakinkun ja joululimpun nakkaan matkalaukkuun. Joululounaallakin käyn, mutta muuten sapuskani ovat sieltä halvimmasta päästä.
Lidlistä saa makaronia lähes ilmaiseksi ja jauhelihaakin joskus erittäin hyvillä tarjouksilla.
Kalleinta mitä yleensä syön, on lohifile, kun sen saa 7 euroon kilo tai alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 14:38

Mutta eikös sitä sanota,pv-rahaa tulee 5nä päivänä,viikonloput syödään sukulaisissa.
Äläs nyt lettupino hikeenny,jos ei sulle ehditä vastaamaan 4ssä minuutissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 15:02

Eipä tässä paljon safkalla juhlita kun ei itselleen viitsi mitään edes laitella mutta lenkkimakkaraa ja sinappihuntu päälle niin ihan ok...Nuorin tytär tulee käymään ja jos hän söisi niin ostaisin pienen kinkun mutta hän ei syö kuin lihatonta kinkkua jota äippänsä on luvannut tehdä!Siis jotain ihme tofua tai sinnepäin...Onneksi hänestä ei sentään"kettutyttöä" tullut vaikka lihaa ei enää syökään.Jaa niin.Lettupino taisi jotain kysyäkin mutta kun nämä vastaukseni menee aina plörinäksi ja rönsyilee kun en muista,ettei tässä nyt elämänkertaa olla kirjoittamassa...;=).No,lidhl on vieressä ja sieltä ostan joulukalaa(kalapuikkoja) 99senttiä paketti..Sitruunaa päälle ja kyllä kelpaa jätkäpojan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 18:02

Samasta asiasta rähjäisin minäkin jos tietäisin kenelle. Sain veronpalautusta kerrankin parin satasen verran mutta sekin otettiin huomioon tulona tammikuulle kun olen tällä hetkellä sairaslomalla, joten senttiäkään en saanut ylimääräistä vaikka jo ajattelin, että ihanaa, on hiukan ylimääräistä käyttää joululahjoihin :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.12.2009 - 18:26

En tiedä minäkään muuta kuin sen, että jos jouluksi en muuta saa, niin hernekeitto tulee halvaksi. Olen sitä ennenkin jouluna joutunut syömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 21:06

Meneehän sitä rahaa muuhunkin kuin syömiseen jouluna. Lämmitykseen, vesimaksuihin ja muihin elinkustannuksiin. Ei muuta kuin pöperöä pöytään ja ääntä kohti!!!

Mielestäni joulu ei ole sen ihmeellisempi juttu kuin mikään muukaan viikonpäivä tai viikonloppu. Nämä yletyisen mahtipontiset höpötykset joulusta ovat tosi kuluneita ja väljähtyneitä nykyisin. Tämä nyt varmaan johtuu minun retkieväistä, mutta oikeesti en jaksa ymmärtää hirveetä sählinkiä.

Lapsille pitää olla ne pukit ja lahjat, mutta aikuisten luulen haluavan vain rauhoittumista ja omaa aikaa kaiken normaalihyörinän keskellä.

Lämpimin ajatuksin & joulua toivotellen!