Mistä se johtuu, että naamaan ei tule yhtään finnejä vaikka sitä ei putsaa usein?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2008 - 11:14

En halua masentaa, mutta kyllä niitä vielä ehtii tulemaan. Olet vielä aika nuori, joten hormonaaliset muutokset ja stressi, jotka myös aiheuttavat finneja eivät ole vielä iässäsi pahimmillaan.. Tämäkin on hyvin vaihtelevaa kaikilla, toisilla alkaa nuoremmin, toisilla vähän myöhempää. Akne ei myöskään johdu missään nimessä siitä, että joku käy pesulla vähemmän tai muuten huolehtii hygieniastaan huonosti. Akneiholle suositellaan hyvin mietoa saippuaa (esim. SebaMed apteekista),ja monesti käsikaupasta saatavat tuotteet, kuten joskus aikanaan Clerasil (saakohan sitä vieläkin..) on aivan liian voimakasta ja saa ihon voimaan vielä huonommin.

Hyvän ihon saavuttamiseksi ja ylläpitämiseksi suosittelisin: juo paljon vettä, vain pieni kerros meikkiä (nuorta ihoa ei tarvitse pakkeloida sentin meikkivoide-puuterikerroksella!), kasvojen pesu miedolla saippualla päivittäin (meikit nyt ainakin pois illalla) ja kevyttä voidetta (kesällä aurinkosuojoa, talvella vahvempaa, kun on pakkasta). Rasvanen ruoka vähemmälle ja sopivasti liikuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2008 - 15:48

toisilla vaan on asiat luonostaan paremmin kuin toisilla, älä huolestu. Välillä tuntuu, että juuri tuo ylennääräinen huolehtiminen ja jynssääminen aiheuttaa pahimmat ongelmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 03.08.2008 - 15:54

Sä et varmaan ole sellaista sorttia, että helposti tulisi finnejä. Ehkä perinnöllisyydelläkin on joku merkitys. Ehkä niitä ei ole lähisukulaisillasikaan. Älä sure jos sulla ei niitä ole, joillekkin ne ovat erittäin suuri ongelma. Ole onnellinen kauniista hipiästäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2008 - 15:58

Finnien ja mustapäiden syntymiseen vaikuttaa muukin kuin puhtaus, hormonit,
ympäristö/ilman puhtaus, ruokavalio/ruoka; ruuan sokeripitoisuus, ihon rasvaisuus jne.
Valperi oikeassa tuossa, huolehtiminen/jynssääminen, olen huomannut ja tein testinkin, miksi toisilla on enemmän vaikkua kuin toisilla korvissaan (muitakin syitä varmaan löytyy), kun manipuloi korviaan esim. pumpulipuikolla, niin korvat 'luulee' jonkin yrittävän tunkea sisään ja alkaa erittää vaikkua, joka estäisi 'tunkeilijan' tulemisen korvaan, eli tästä syntyy kierre, vaikkua tulee aina lisää. Voin olla väärässäkin, paljon mahdollista. Sama pätee mielestäni liikaan puunaamiseen kasvojen suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2008 - 16:05

Johtuu varmaan lähinnä siitä, että toisilla on aineenvaihdunta erilainen kuin toisilla. Mulle ei naamariin finnejä tule, mutta esikoistyttären lärppä on toisinaan kuin kukkaketo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2008 - 18:49

Sulla on hyvä tuuri.Aineenvaihdunta kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2008 - 10:05

ei ollut teini-iässä mullakaan finnejä ku korkeintaan yks kaks vuodessa mutta nyt sitäkin enemmän, että älä hätäile yhtään kyllä niitä kerkii vielä tuleemaan, niitä kun tulee jopa yli 30 vuotiaillekin ja sitä vahemmillekin.