Käyttekö samaan aikaan suihkussa/kylvyssä, kun pesukone on käynnissä?

Ja siis siten, että pesukone hyrrää siinä samassa kylppärissä. Tämä tuli mieleeni uutisesta, jonka mukaan 5-vuotias kylpi parin metrin päässä käynnissä olevasta pesukoneesta ja pesukone jostain syystä räjähti.onneksi kylpijä selvisi säikähdyksellä.

Avainsanat: pesukone käynnissä kylvyn aikana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 19:46

eiköhän yleensä pistorasiassa kylppärissä ole varoitus, älä käytä sähkölaitetta suihkun aikana.
vaikka kone ei räjähtäisi,
voi tulla kuolettava sähköisku, jos olet suihkussa ja pesukone on käynnissä samassa tilassa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 18:51

Ei silloin ehdi kylpemään, kun on pyykkäys/siivous kesken.
Lisäksi kone on eri kylppärissä jossa ei ole saunaa, niin siinä ei tule kylvettyä muutenkaan.
Aika jännä uutinen tuo "räjähdys"
www.magma.fi/aamulehti/alle-...-raejaehti
Siinä on irronnut painava osa lingotessa ja tietty linkoutunut räjähtävällä lähtönopeudella peltien läpi.
Maahantuojan mukaan vain "harvinaista", eli siitä mallista räjähtää jokainen ennen pitkää.
Yleensä valititpa mistä hyvänsä, niin tapaus on aina "ensimmäinen". Jos pääset vilkaisemaan varastoon, niin siellä voi olla kymmenen samanlaista lähdössä romuksi tai huoltoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 19:33

ei ole samassa tilassa-voihan siitä saada sähköiskun jos samassa suihkun kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.12.2009 - 19:35

On tullut käytyä muutaman kerran suihkussa. Vesi ei kuitenkaan kosketa pesukonetta missään vaiheessa, joten mitään ei ole sattunut. Lähinnä ajattelin tätä sähköiskun vaaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 19:46

Meillä voi käydä suihkussa..vaikka pesukone on päällä..kun ei ole suihkutilassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 20:15

Usein olen käynyt suihkussa ja ammeessa vaikka pesukone aika lähellä käynnissä.Kyllä se tien ylittäminen paljon vaarallisempaa on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 20:43

Joo, siinä seinän takana se aika usein mouhottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2009 - 21:11

En oikeastaan käy. Pyykit pesen yleensä aamulla ja iltaisin tapahtuu kylpeminen suihkunkera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 21:27

jo vain , en niin kauaksi ruiskuttele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 22:20

"Mouhottaa", jännä sana. Käymme suihkussa, vaikka pesukone on käynnissä. Vesi ei roisku sinne asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 22:48

Juu,derrikki siellä mouhottaa..mullakaan ei ole samassa tilassa suihku+pesukone,mutta vaikka olisis,en kävisis samaan aikaan,palisanteri just siitä kertoi,eikö ole sama asia parranajokoneen käyttö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 02:31

Käyn minä samaan aikaan. Vettä ei ruiski sinne saakka.
Koomista uutisoida räjähtämisestä, kun kyseessä on vaan osan lennähtäminen ja koneen kuoren hajoaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 08:17

Meillä on kylpyhuone ja kodinhoitohuone erikseen. Kyllä suihkussa voi ymmärtääkseni käydä kastelematta pesukonetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 08:25

En käy suihkussa kun pesukone on töissä. Kyllä runsas höyrykin voi johtaa sähköä. Olemme tehneet pesukoneen kanssa sopimuksen että käytämme vettä kylpyhuoneessa eri aikaan. En jätä myöskään konetta päälle poistuessani kotoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 11:10

Kyllä vaan,ei ainakaan vielä ole tälliä tullut!!!Mut ei sitä vissiin noin sais tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 14:47

eri tiloissa ovat joten käyn

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 21:13

Pyykinpesukone on samassa tilassa kuin suihku. En koskaan käy suihkussa silloin, kun pyykinpesukone on päällä. Mielestäni se ei ole turvallista, vaikka suihku ei yllä pesukoneelle asti, voi vesi tai kosteus tehdä kivat fibat joka tapauksessa. Jokin aika sitten ne tasapainokivet tulivat aika lennokkaasti myös minun vanhasta pesukoneesta, joten en todellakaan suosittele moista yhdistelmää kenellekään. Iltsikassa ei ollut juttua minun tapauksestani.