Laukkamakkara sisältää ryynejä tai perunaa myös sianlihaa.Mistä napsukaiset sen humman lihan laukkamakkaraan keksivät?

Ktso Wikipedia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.12.2009 - 13:02

no se laukkamakkara tuli mieleen kait minulle hevoisesta, kun ne kait laukkaa hehee :)) nauraa taas .. :) mut kakkea oppii ....hyvä niin...

Kysyjän kommentti

Hyvät joulut!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 16.12.2009 - 18:17

Minä ainakin uskallan tunnustaa etten ole kuullut moisesta makkarasta. Ja oletin muiden vastauksista sen olevan hevosenlihaa. Siitä kun on ollut puhetta näinäpäivinä radiossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 20:19

Kauppahallista sitä saa(jos saa) Turun tienoolta.Piikkiössä oli firma mikä käytti tuotteissaan vain hevosenlihaa mutta sekin joutui lopettamaan kun hepat on Suomessa nykyään vähissä koneiden ne syrjäyttäessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 22:08

Varmaan monelle tuli laukasta vain hevonen mieleen, vaikka 'laukka'-sana makkarassa viittaa joko valkosipuliin ( = kynsilaukka) tai kyllästettyyn suolaliuokseen ( = suolalaukka).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 22:44

Mulla kans ekana tuli mieleen kynsilaukka,mutta hepan lihaa...;-( ,uutisissa olikin pari päivää sitten juttua,kuinka hevosenliha on tullut suosituksi,mutta itse en innostu asiasta.Petteri Punakuonoa saattaa mennä jouluna,jos on tarjolla,mutta en varsin alkais ostamaan esim.100g jotain hevosenpaistia siivuina,en en, en.