Onko joulutähti-kukkanen myrkyllinen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 15:51

Tertsi taitaa olla horttonoomi,kun strutsinsulkahuiskulla pölyttelee kasveja ja tyräkit tuntee ;-)?
Siitä joulutähdestä aina mainitaan olevan myrkyllinen,eläinhuusholliin en sitä hankkinut,kun kissat tykkää natustella varsinkin tulppaanin lehtiä.Onko kukka tai lehdet niitä myrkyn pesiä,ei parempaa tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 14:40

on kyllä ei kandee antaa , kenenkään eläimen eikä lapsen sitä popsasta tai se maitoneste joka siitä valuu on myrkyllistä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.12.2009 - 14:50

On myrkyllinen minunkin tietojeni mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 15:01

Myrkyllinen on,mutta ei vissiin kovin myrkyllinen,kun vanhainkodissa mummot ja papat niitä välillä
popsivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2009 - 15:03

Kyllä se on myrkillinen minunkin mielestäni mutta Huiskula kertoo toista:
www.huiskula.fi/huiskula.asp...amp;node=0

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 15:20

On se hiukan myrkyllinen mutta ei mitenkään vaarallisen vakava olo tule ja pitäisi syödä kilotolkulla jotta kipeäksi edes tulisi.Kodeissa on yleensä paljon myrkyllisempiä viherkasveja esim..tyräkit joita on monenlaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 15:52

Juu ei se ole syötäväksi tarkoitettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 16:17

Niihän sitä on väitetty..että on myrkyllinen...itse en kyllä osta joulutähteä..... ei ole minun suosikki joulukukka..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 18:41

Pitäisi syödä vähintään koko kasvi, että saa oireita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 20:38

Kaikki on myrkyllistä, vain annos ratkaisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 20:55

Joo tietysti on, mutta en ainakaan minä aio syädä sitä ,vaan katsella!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 08:18

On myrkyllinen. Ei siitä salaattia kannata tehdä ja paras katsoa etteivät kotieläimet tai lapset ala syömään kukan osia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 10:39

On myrkyllinen.Ei myöskään eläimille terveellinen.Mutta ei sii parane ainakaan sitä syödä.Pipari tähdet ovat erikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2009 - 06:54

on toki. älä anna lasten ja lemmikeiden näpelöidä