Osuuko pommi joskus sinuun?

www.uusisuomi.fi/raha/79945-...pommi-osuu
Olisiko se vieläkin "oikeudenmukaisempaa", jos verotus nostettaisiin ylärajalle myös Ruotsissa, jossa veroa ei mene lainkaan?
Siellä pääsee jopa tavallisille suvuille ajan mittaan kertymään perusvarallisuutta, kun taas täällä se verotetaan pois.

Miksi tässä ei nyt matkitakaan Ruotsia, vaan mennään ihan toiseen suuntaan?

Avainsanat: perintöverotus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 15:33

Ei ole minustakaan täsmäpommituksen uhriksi ellei jostain löydy Ameriikantätiä-tai setää tai jotain joka haluais adoptoida minut ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 14:08

no ei kait, kun ei ole oikein ketään perittivää , mut jos joku jalomielinen sit vaixc perinnön minulle antais , niin varppina verottaja ottais siit jo melkein koko potin , et ei se minuun koske, mut lasiani kylläkin , jotka saavat maksaa ne verot...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.12.2009 - 14:51

Ei osu. Mistään ei ole tulossa mitään, enkä ole myöskään jättämässä mitään seuraavalle polvelle, joten hekin säästyvät pommilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2009 - 14:59

Kerrankin olen onnellisessa asemassa. En tule perintöä eikä lahjoituksia mistään päin. No jos äidiltä jotain jää, niin niistä euroista ei tarvitse veroa maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 15:57

Ei osu eikä uppoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 18:46

Ei ole tuollaisesta pommista pelkoa, kun ei ole tiedossa perintöjäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2009 - 10:15

Ulkopuoliselle annettavan perinnön verotus on ollut aika korkea jo nytkin, mutta nyt on kyllä kyse siitä että kiinteästä omaisuudesta joutuu maksamaan vuodesta toiseen korkeampaa veroa kuin mitä tähän asti on ollut. Eli käyvän arvon ja verotusarvon rajat lähenevät toisiaan. Näin olen asian ymmärtänyt .
Asia koskee kaikkia, ei muutamaa henkilöä......