Lähteekö tintit teidän pihoista etelän lämpöön?

uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/ar...13?ref=msn

Lisätty: 16.12.2009 - 14:56

Vilma on meillä tarkistanut joka aamu tintti-tilanteen ja näyttää vähän siltä, että yksi puuttuu. En tiedä josko ois mennyt Finnairin siivin vai ihan omin, mutta ilmeisesti taivaille on noussut...

Lisätty: 17.12.2009 - 07:19

Miauu Tuutikki, mitä sie nyt sillai minua epäilet..(naukuu Vilma tintin pyrstösulat suupielessä..)

Avainsanat: talitintti rannalla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 16:17

Kova vilske käy pihalla kun ovat talipallojen, talimakkaran ja auringonkukan siementen kimpussa. Pientä kinaa on oravien kanssa mutta muuten tulevat juttuun kun nokkimisjärjestys on saatu kuntoon.

Itse kyllä ihmettelen mikseivät lähde kun kerran siivet ovat saaneet. Minä olisin jo ainakin mennyt ;)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 12:53

Kyllä nuo sini- ja talitintit näyttää viihtyvän meidän takapihalla talipallojen kimpussa :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 13:18

Ei talitintit minnekkään läde, ne ovat koko vuoden Suomessa,
nytkin on tinttejä lintulaudalla ja ottavat syötävänsä ja menevät
kuusiaidan suojaan syömään, taivat muuten jemmata myös niitä
siemeniä (auringonkukan ja kaurahiutaleitten) kuusiaidan kätköihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 13:23

Tuskinpa vain.
Tuossa ne kaikki näyttävät olevan tallella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 13:47

Ei vielä ainakaan ole pakkanen ajanut ..tinttejä pois..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 13:56

emme ruoki lintuja , jotta eivät ole täällä pihallammekaan, jot en osaa sanoa mihkä lähtevät tai missä lymyyväät ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.12.2009 - 13:58

Jos ne johonkin pihaltasi katoavat, niin kylmyyteen ovat kuolleet. Eivät muuten lähde mihinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2009 - 14:58

Eivät ole lähteneet. Edelleen käyvät tikuttamassa taleja ja maahan tippuneita siemeniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 18:49

Talossamme ei ruokita lintuja, joten eipä niitä tässä sitten näykään.Vaan ei sentään Vilma-neiti ole syyllinen yhden tintin katoamiseen...?