Hankitko lapsille kehittäviä lahjoja - vai muodin mukaan sopivaa nappuloilla hoidettavaa? Voiko netissä olla hyötylahjaa lapselle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 11:38

Lasten lahjat olen aina ostanut sillä perusteella, minkä tyyppisistä asioista ja tavaroista he pitävät, esim. kovasti Legoista innostuneille legoja, lukutoukalle ikäiselleen sopiva kirja jne. ja tietysti on syytä ennen lahjan ostamista hiukan kysellä lapsen omiakin toivomuksia.

Kysyjän kommentti

Hei!
Mielestäni vastauksesi oli saapuneista paras. Lapsen toiveet huomioiden, mutta muistaen, ettei se nappuloiden painaminen sittenkään ole kovin kehittävää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2009 - 00:00

Minä ostin lahjakortin hierojalle, koska netissä roikkuminen jumittaa hartiat ja niskat.
""Nappulaa" siis hoidetaan itseään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.12.2009 - 00:30

Kyllä varmasti netistäkin löytyy hyötylahjoja moneen lähtöön. Riippuu tietysti paljon lapsen iästäkin, mitä etsii ja mitä löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 01:23

Palapeli kehittää niitä, on lattialla ja piilossa useampi.
Myös sukulaislapset saavat niitä, siis - palapelejä.
Muumiaiheinen palapeli kaikille, kersalle ja isolle papalle.
Kumpikin kokoaa sen ihan yhtä nopsasti, ehkä kersa voittaa papan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 02:19

Mieluummin mä kehittävän lahjan ostan kuin kaksi minuuttia kiinnostavan muotilelun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 06:43

Täällä on lopetettu kaikki krääsän ja tilpehöörin osto ihan kertakaikkiaan. Lapsenlapset saavat tänä vuonna vaan vihkoja, kirjoja ja piirustusvälineitä sekä rahaa jolla äitinsä ostaa tarpeellista. Voi kun voisikin opettaa nämä nykyajan lapsukaiset leikkimään oikeasti ja kehittämään luovuutta sekä mielikuvitusta. Kaikki lelutkin pitäisi olla valmiina kaupan hyllystä vain, tietokonepelit ja yleensäkin netin ääressä istuminen tylsistyttää kasvavan lapsen aivot. Oliko rankasti sanottu? Tottakai netistä on hyötyä, mutta minne häviää se sosiaalisuus, kontaktit oikeasti ihmisiin....miettii hän täällä aamutuimaan. Huomenta vaan. Mikäs se kysymys taas olikaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2009 - 09:34

Kehittävästä en nyt niinkään tiedä, mutta pyrin ostamaan hyödyllisen mutta kuitenkin hauskan lahjan. Netissä on varmasti ihan hyviä tuotteita myytävänä. Melkein sama kenties kuin tilaisi Anttilasta ja jostain muusta postimyyntiluettelosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 10:28

Haluaisin ostaa 2-vuotiaille pikkupojille Brion junaradat. Mutta mistähän nyt sellaisen löytäisi ? Ei täältä umpimaalta ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 10:43

Tekemisen työvälineitä harrastan lapsosille: muovailuvahaa, tarravihkoja,tarroja,palapelejä,kuvakirjoja,paperi ym nukkeja ja nukenvaatteita. En pidä pahana vaikka sitä muumitietokonettakaan. Sieltä löytyy monenlaista kehittävää pelitehtävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 19:47

Ne, mitkä toivomuslistassa lukee. Mutten suinkaan aivan kaikkea.