Ajattelenko liikaa vai en mitään ?

Ihmettelen silti miksi minulta kysytään APUA elämän vaikeuksiin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.12.2009 - 19:58

Sinä olet itsekin kokenut niin paljon, että avun pyytäjä uskoo ja luottaa että tiedät asiasta jotain, ajatteletpa sitä tai et.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 15.12.2009 - 20:02

Ehti kissanainen jo sanoa samaa mitä minäkin tässä ajattelin. Olet ilmeisesti perusluonteeltasi lämminhenkinen ja luotettava ihminen johon on helppo luottaa ja jonka luokse on helppo tulla arjen pahuuden ja murheiden painaessa harteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 20:12

Tiedän sinun tietävän paljon eräästä usein kuolemaan johtavasta sairaudesta johon sairastuu köyhät ja rikkaat asemaan katsomatta!Olet siinä hommassa varmasti parempi kuin yksikään kirjoista opiskellut lääkäri/psykiatri! Oletko ollut koskaan "kummina"?Se on vaativa tehtävä joka myös antaa itselle paljon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 20:29

Usein kyllä tuntuu että ajatuksissasi ei liiku juuri muu kuin seksi ja viina. Mutta niinhän se on että siitä puhe mistä puute. Toivoisin kyllä että edes kerran miettisit juttujasi, ainakin ennenkuin arvostelet muita. Jos pitää vastata kysymykseesi niin olen kyllä sitä mieltä että et ainakaan liikoja ajattele ja varmasti olet viimeinen jolta minä pyytäisin APUA yhtään missään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 20:29

Toiseen ihmiseen turvautuva henkilö ei varsinaisesti kysy apua kun etsii ongelmilleen ulospääsyä. Usein hän haluaa vain kuulijan ja ymmärtäjän pahalle ololleen. Vaikka sinusta itsestäsi ei tunnu, että voisit auttaa niin jo pelkkä läsnäolosi voi helpottaa toisen oloa. Nykymaailmamme on niin täynnä kiireisiä ja itseensä käpertyneitä ihmisiä, että on onni jos löytää asioilleen kuulijan. Jos ja kun sinä olet sellainen niin toteuta sitä mutta älä anna sen tulla rasitteeksi. Muista ajatella myös itseäsi. Ja että sinullakin on ihminen joka kuuntelee sinua kun on vuorosi purkaa oloasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 01:28

Ajattelen Arnipoppan kanssa samansuuntaisesti. Sydäntään keventävä ihminen etsii ratkaisua pulmiinsa puhumalla asiastaan. Hän kelaa ja purkaa vyyhteään melkeinpä kelle tahansa joka pysähtyy kuuntelemaan.

Valmista ratkaisua ei taida ottaa meistä kukaan vastaan. Haluamme itse päättää asioistamme ja siinä puhuessamme ratkaisu tms. pikkuhiljaa valmistuu meissä.

Emme juuri voi auttaa toista ihmistä kuin siihen asti, mihin itse olemme tulleet autetuiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 20:02

Sehän on hyvä että apua kysytään..silloin varmaan luotetaan sinuun..kun olet kokenut paljon elämän varrella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 23:50

Mielipiteitä puoleen ja toiseen,hippo????aika jyrkkä juttu,mutta arnipoppa&lapsus taasen samoilla linjoilla kuin itse,tosiaan riittää usein kun on joku kuuntelemassa ja lähellä purkautumisen hetkellä.Arvokasta,jos voit/saat olla tälläinen henkilö.