Omatoiminen vaellusmatka Madeiralle.saako (vaellus)karttoja etukäteen ostettua/ hankittua alueelta ja jos saa niin mistä?

Lisätty: 15.12.2009 - 18:53

Kuulehan Mitsku2.. arvaa löytyykö google mapista vaelluskarttoja??? Entä K-kaupastasi? Tulen heti sinne ostamaan kunhan kerrot mistä k-kaupasta niitä löytyy.

Tuulikki100: Tiedän, että respoista ja paikallisista kirjakauppoista kyllä saa,mutta etukäteen aiomme suunnitella vaellusmatkaa madeiralle.

Siis lisätietoa:Omatoimisille vaeltajille ennakkoon, vaelluskarttoja? Löytyykö kenties jokin linkki mistä saisi tilata?
Kirja Landscapes of Madeira ,John ja Pat Underwood kirjoittama meillä on ja paljon muutakin matskua .tiekarttoja ja otteita vanhoista vaellusreiteistä. Uudempaa vaelluskartta materiaalia 2000 luvulta.

Lisätty: 15.12.2009 - 19:12

Kiitos Palisanteri,jälkimmäinen linkki vaatii lisätarkistelua.

Lisätty: 15.12.2009 - 19:53

Kiitoksia tiedoista. Mariaana, onko se kartta kirja muotoon painettu? Miltä vuodelta se on ja onko englannin vai saksan kielinen kartta.?

Lisätty: 16.12.2009 - 11:31

Kiitoksia kaikille tiedoista. Täytyy tutkiskella.Varsinkin Mariaana. Karttasi kiinnostaa. Jospa saisin jostain hankittua itselleni etukäteen samanmoisen. Nyt tutkaileen.

Lisätty: 22.12.2009 - 18:22

Joo repeilin kans. ;D
ehkäpä en nyt googlen kanssa lähe vaelteleen, ehhei.. on kyllä tullut tsiikattua miltä google maps näyttää.joka asiasta tietää ei ehottele ees tuollaista. Yhtä hyvin voin sit navigaattorin kanssa lähtee, :P kannattaisko Mitskun ite googlettaa sanat Madeira ja vaellus ;P
kiitoksia kaikille, tietoa tuli mukavasti lisää :) Lisäksi sain visitportugal sivujen kautta suoraan Madeira infosta vaelluskarttoja tilattua :) nyt ootellaan postia ja vertaillaan karttoja, kun saapuvat. Maaliskuulla vaellukselle. Sitä ennen Seitsemiseen hiihtoretkelle pariksi päiväksi, partioporukan kera :)
Hyvää joulua ja uutta vuotta kaikille!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.12.2009 - 18:28

Ainakin aiemmin niitä sai hotellin respasta. Tosin viimeisimmästäkin Madeiralla käynnistäni on monta vuotta mutta tuskinpa käytäntö on miksikään muuttunut. Funchalissa on mukava ns. kaupunkilevada-vaellus sekä sitten noin kymmenen kilometrin mittainen vastaava vaellus, jota varten hurautetaan ensin pikku matka bussilla kylään, jonka nimeä en juuri nyt millään muista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.12.2009 - 18:10

K-kauppaan vaan. toinen ehto on ottaa läppäri ja mokkula mukaan ja katsoa google mapista :D
Hyvää joulua!

Lisätty: 15.12.2009 - 22:49

Ainakin täältä K-kaupasta jotai karttoja saa. mitä tarkoitat vaelluskartalla tai madreidalla?
google mapista saa ohjeet kuinka kulkea mistä ja minne.
Hyvää joulua!
Ja sitten vielä, että google Earthin hommat ja katot sieltä! Sillä näkee kuvana, ellei ole joku minikaupunki. kannattaa ladata ja ilmainenkin!
Hyvää joulua! xD

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 19:00

activityworkshop.net/hiking/...index.html
tuolta ainakin löytyi muutama reitti,
kun kelaat sivua alaspäin, ja klikkaat numeroita vihreällä alueella,
on infoa reiteistä.

täällä myös saa karttoja tilaamalla www.omnimap.com/catalog/int/...adeira.htm
täällä myös vihjeitä:www.kolumbus.fi/auli.aarela/...deira.html
uskoisin että lisäksi paikanpäällä turisti-infosta kysymällä saat parhaimman tiedon ja kartat.

Lisätty: 15.12.2009 - 19:07

ja täälläkin kartta, mutta en ole varma onko tästä mitään apua:
www.openstreetmap.org/?minla...=-16.68103

Lisätty: 15.12.2009 - 20:24

www.walking.demon.co.uk/madwalk.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 19:22

Me vaelleltiin viime toukokuussa ominpäin Madeiralla ja haimme vaelluskarttoja Funchalin keskustasta Info-pisteestä. Jokin kartta taisi tulla myös matkanjärjestäjältä sekä hotellimme Ragan läheisestä pikku kaupasta. Kirjakaupasta Suomessa kannattaa kysyä jotakin..olikohan ihan kirjan tapainen liittyen vaellukseen ja siinä pitäisi olla karttojakin.

Lisätty: 15.12.2009 - 19:26

Tässäpä miulla on juuri edessä se Ragan läheltä ostettu kartta. Nimeltään Goldstadt Wanderkarte 1 : 50 000 Aika hyvä, sen avulla kävimme monta patikkaa.

Lisätty: 16.12.2009 - 07:12

Hei, laitoin sinulle yksityisviestiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2009 - 01:59

Pikkasen repeilin mitskun vastaukselle :D Lapsoseni, Madeira on Portugalille kuuluva saariryhmä Pohjois-Atlantilla Pohjois-Afrikan rannikolla. Ei varmana saa K-kaupasta karttaa siitä alueesta eikä liioin löydy Googlesta tarpeeksi tarkkaa karttaa, jotta uskaltaisi vaeltamaan lähteä. Jos te ootte liikuntatunnilla koskaan suunnistaneet, niin vaellus voisi muistuttaa sitä.

Suosittelen kurkkimaan läpi myös kaikki kirjaston ja kirjakauppojen matkaoppaat karttojen ja vinkkien varalta.