Mitä olette tehneet vanhoille VHS kaseteille? Niille joita ei enään katsella, mutta joissa on hienoja ja tärkeitä muistoja.

Avainsanat: vhs-kasetit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.12.2009 - 13:49

Ky vhs-kasetit voi ajaa ainakin alan liikkeessä DVDlle ellei niistä valmista hitti-mekkoa,niinkuin C-kasettinauhasta tai muuta kierrätysväskyä yms.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2009 - 12:39

Mieheni vastalauseista huolimatta juuri viime viikolla osti kaapeleita joiden perässä oli tötterö, ja vetosi että on ostettu monitoimi laite , 1 pikkuihmiselle ja omien lasten esiintymisiä saadaan dvd levylle sekä noin 50 vhs kasettia ajantasalle.Honki kongki myy näitä kaapeleita hintaan 27.00€.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.12.2009 - 12:42

Minulla on niille oma laatikkonsa jossa säilytän. Omistan edellen vanhan laitteen joilla pystyn niitä katselemaan. Esim. reissuvideot siirrän vielä uskollisesti niille. Vanhaa kunnon kamaa, ei niitä voi hävittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 12:59

minä olen siirtänyt säilytettävät dvd lle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 13:22

Kuukausi sitten asunnon tyhjentämisen yhteysessä annoin kaikki kierrätyskeskukseen. Samalla meni paljon muutakin tavaraa sinne. Yhtäkään noin sadasta kasetista en ollut katsonut vuosikausiin, paremmassa käytössä jollain muulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 14:06

Tärkeimmät kopioitu DVD-versioiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 14:07

kakki vanhanajan laitteet löytyy , jot tallessa ovat ja pikkuiset tykkää niitä katsellakin...jotta en ole suunitellut koltun tekoa niistäkään nauhoista ... kuten oli linnan juhlissa joku teetättänyt ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 14:40

aarteet on pelastettu digiaikaan ja kaksi kassillista kasetteja lahjoitettu kaverille joka vieläkin sinnittelee VHS:n kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.12.2009 - 15:06

En mitään, sillä ovat käytössä edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 15:22

En olisi arvannut mitä kaikkea vanhoista nauhoista voi tehdä,ennenkuin näin kirjastossa mitä niistä oli askarreltu.Kasseista kukkasiin ja mattoihin..upeasti ne vielä kimaltelivat valossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 16:18

joo VHS kasetit ovatkin vielä tallessa :D itse olen 11 vuotta ja toivon jo menneisyyteen takaisin. Ja tunnearvo ei pysy jos VHS kasetit DVD:lle polttaa... oi voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 16:35

Tallessa on tosi paljon ja olenkin ajatellut polttaa ne dvd:lle. VHS koneitakin löytyy ja viel ainakin niitä voi katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 16:56

one touch recording, se muuntaa digitaaliseen muotoon ja polttaa samalla dvd:lle,
sekä myös audio video crabber millä voi muuntaa digitaaliseen muotoon, mutta polttaa se eri ohjelmalla pc:llä.
säilytän kuitenkin myös ne vanhat VHS:sät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 17:54

Pitää olla vehkeet joka lähtöön kunnossa. Ainut että aatamin aikaiset kaitafilmit täytyy saada digitaaliseen muotoon. Se maksaa YLEn tekemänä maltaita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 18:01

Muutamia on tallella VHS-muodossa, mutta isäni on polttanut DVD:lle melkein kaikki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 19:17

Kotivideot ovat tietokoneella ja parilla irtokovalevyllä varmuuskopioina.
Vanhimmat on kuvattu lainatulla kameralla ja nyt piti lainata uudelleen muuntamista varten, mutta kaksi kameraa olivat menneet mykäksi, joten jouduin ostamaan e-baystä saksasta käytetyn kameran, että sain kasetit kopioitua.
Nyt ostokseni toimittaa samaa työtä näiden pimenneiden kameroiden omistajilla.
Työlästä hommaa, mutta ainutkertaisia muistoja vain ei voi jättää tallentamatta.
Jos teillä on paljon kasetteja ja vielä toimiva kamera, niin kannattaa pistää toimeksi.
Luin saksasta ostamani kameran käyttöohjeesta, että kameraa täytyisi käyttää vähintään kolmen kuukauden välein. Miten on kasettikameran omistajat, onko tullut kuvattua niin usein? ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 09:51

Ei olla vielä tehty niille mitään,ne ovat vielä kirjahyllyssä tyhjän panttina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 11:26

tallessa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 11:57

Olohuoneemme nurkassa, televison alla jökötää vhs-dvd laite joka hankittiin vuosia sitten juuri tätä aikaa silmällä pitäen jolloin kodissamme alkaa olla myös aina vain paksuneva pino dvd:tä vhs kasettien lisäksi. Tämän vhs-dvd videon ansiosta mikään kasettille, tai levylle tallennettu muisto ei ole jäänyt hyllylle pölyyntymään sopivan katselulaitteen puuttumisen vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 12:07

Jos kameranauhat on niitä pieniä VHS-C kasetteja, niin ei tarvita välttämättä kameraa,
vaan voi ostaa adapterin jonka sisään se VHS-C kasetti asetetaan,
jolloin sitä pikkukasettia voi katsoa normaalissa VHS videonauhurissa.
19,90e www.elektroni.fi/?product=13859 tai
39,50e www.telefoto.fi/?open=6619
Video-8 kaseteille ei tietääkseni ole olemassa vastaavaa adapteria.