Koko ensi viikoksi luvattu kireää pakkasta? Kuinka napsulaiset ovat tähän varautuneet?

Minä kaivoin jo huomisaamua varten untuvatakin esiin.

Avainsanat: pakkanen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.12.2009 - 21:52

Kerrospukeutuminen on kaiken perusta,kalsaria kalsarin päälle ja untsikaa niskaan ulos mennessä.Lämpimiä ajatuksia!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.12.2009 - 21:40

Pökköä pesään.
Ulos mennessä riittävästi vaatetta. Kerrospukeutuminen on kätevä, kun voi tarpeen vaatiessa keventää, ettei hiki yllätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 21:42

Ainakin sillätavalla..että olohuoneen varaavaan takkaan aamuisin heti tulet...siintä tulee niiin ihana lämpö..
Otin jo paksumpia takkeja esiin..ja muuta lämpöisempää vaatetta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.12.2009 - 21:55

Leudon kelin aikaan hain talvivarusteet varastosta ja olen varannut kasan puita takan eteen. Nyt on 16.5 täällä pakkasta ja pureva viima vielä kaupanpäällisinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.12.2009 - 22:47

En mitenkään erikoisesti. Vaatetta vaan päälle, jos on pakko tuonne pakkaseen lähteä. Pyrin pysymään sisällä mahdollisimman paljon. Inhoan pakkasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 02:15

Käydään pitkät lenkit lappalaiskoiriemme kanssa, katsellaan lumista maisemaa ja nautitaan hiljaisuudesta, kun muut värjöttelee sisätiloissa.
Kaikki talvivarusteet otin esille, kun pakkasin kesävaatteet pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 08:23

Olosuhteisiin ähden riittävällä vaatetuksella, sukkahousut luonnonmateriaalia, lämminvuoriset nilkkurit, paksumpi päällystakki ja lämpimät käsineet. Meri on avoinna ja lähellä sekä asuinpaikkaa että työpaikkaa, sieltä tuntui kostea kylmyys henkivän vastaan kun kävelin aamulla.Jäi tarkistamatta paljonko on pakkasasteita, ei varmaan sitä 10 ast. jota ilmoitattiin olevan, ehkä 5.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 13:52

No ei ole ensimmäinen pakkanen minulle ja jos luoja suo niin ei viimeinenkään...
Kun lapsena hiihdettiin parimetristen kinosten keskellä niin ei muu kuin pipon tupsu pilkottanut hangen keskeltä, silloin oli pakkastakin paljon enemmän.
Pitää vaan pukeutua ilmojen mukaan, ei sen kummempaa taisteluvarustusta tarvitse kaivaa esiin. Tytär ei tosin saa olla ulkona kuin vartin jos pakkasta on -20C, tuskin haluaa kauempaa ollakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 20:14

Lämpökerrasto otetaan käyttöön, ilman sitä en tule toimeen talvella leudommassakaan säässä. Sen kun pistää ihoa vasten niin saa pakkanen tulla! Löysin materiaalin (mikrofleece) vasta viime talvena ja nyt en siitä luovu. Kai se pitää jokin hattukin kaivaa esiin vaikka yleensä niitä kaihdan. Täytyy vain toivoa kaikki sormet ja varpaatkin ristissä, että autoni tarkenee tällä säällä. Toin sille sisälämmittimen ja lohkolämppärin varusteiksi joten eiköhän me nyt selvitä ;)