Millä lailla te olette säästäneet omaa kotia varten?

ASP-laina, sukanvarteen/tilille, kaikki lainaa vai jotain muuta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.12.2009 - 16:41

Tietty summa säästötilille kuukausittain.Kun oli tarpeeksi kasassa, lainattiin pankista loput.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.12.2009 - 16:42

silloin kun se oli ajankohtaista ensimmäisen oman asunnon kanssa ei juuri ollut vaihtoehtoja, puolet palkasta säästöön kunnes oli kasassa puolet asunnon hinnasta ja sitten pankin kautta kaupantekoon, niin yksinkertaista se oli vanhoina hyvinä aikoina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 19:42

Me oltiin aikoinaan kihloissa ja sitten naimisissa, säätöimme kovasti
kun kummallakin oli hyvät työpaikat, näillä pienillä juttuloilla sitten
saatiin kerättyä ihan hyvät summat ja rakennettiin ihan oma talo
hieman pankista saimme lainaa. Niin tosiaan sanon kuin valperi silloin
oli hyvät ajat rakentaa ja verokevennystä sai lainaan hyvin, nythän sitä
semmoista etua ei taida olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 20:41

Pikkasen vanhemmat auttoi ja sitten lainalla loppu

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.12.2009 - 21:48

Ei millään tavalla. Pankki antoi suosiolla koko rahan ja kerran kuussa lyhennetään - vielä reilu puoli vuotta niin liitto pankin kanssa on ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 22:23

Ensin tuli aikoinaan säästettyä pesämuna...ja sitten lainaa pankista..että sai ensimmäisen oman asunnon..Ensin oli kerrostalo asunto ja toisena rivitalo-asunto..nyt omakotitalo...
Nyt nykyinen asunto on ikioma..ei yhtään velkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 23:06

Koko summa lainaksi. Mutta se maksamani asuno jäi sotapesään. Toista kertaaa en enää säästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 08:34

Ei ole ollut koskaan asuntolainaa mutta nykyäänhän saa aika helposti oman asunnon vaikka ei rahaa olisi lainkaan. Etukäteen on hyvä säästää, sitten hoituu loppukin pankin kanssa helpommin.
Kait ASP on vielä olemassa, se on hyvä järjestelmä nuorille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 14:09

Ensimmäisen asunnon ostin omilla säästöilläni erittäin hyvään aikaan, puolet tuli lapsuuden säästötililtä ja toinen puoli omalta palkkatililtä. Pankkilainaa en ole joutunut ottamaan koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 21:33

En etukäteen mitenkään. Aina on kaikki otettu pankista. Sen jälkeen onkin sitten säästetty, eikä loppua vielä näy...