Kysyvä ei tieltä eksy, eihän?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.12.2009 - 14:57

Niinhän sitä luulisi.
Jos ei ymmärrä kielestä juuri mitään ja vaikka ymmärtäisikin, niin viimeistään kolmannessa risteyksessä aika on tehnyt tehtävänsä, eli ei muista yhtään, mihin tässä nyt pitikään kääntyä.
Kotimaassakin opastus on jotain "Heti siitä Paalasen entisen kaupan kohdasta oikealle" ja tätä "Paalasen kauppaa" ei ole ollut olemassa kolmeenkymmeneen vuoteen.
Paikalliset olettavat kuitenkin kaikkien tietävän talojen ja paikkojen nimet sekä asukkaat.
Joskus lapsena kaverini ohjasi tietä kysyvän pariskunnan Kauhavan sijasta Kauhajoelle. Sata kilometriä väärään suuntaan. Olipa vitsikästä?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.12.2009 - 14:20

Niinhän ne väittää. Pitänee paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 14:37

Ei todellakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 15:16

Täytyy sanoa, että kysyttyäni olen silti eksynyt...joten ehdottaisin, että kyllä kysyväkin voi tieltä eksyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 15:38

Eihän se kysyjä tieltä eksy jollei vastaajan opastus ohjaa tieltä harhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 15:41

Näin on kyllä aina pääsyt perille,kun suu on mukana aina... minkä aukaisee ja kysäsee..minne päin minun pitäisi nyt mennä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:16

kyllä se kysyjä useastikin tieltä eksyy, varsinkin Aasialaisissa maissa, joissa tapoihin kuuluu kohteliaasti vastata vaikkei olisi aavistustakaan siitä mitä toinen on kysynyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:20

Tarpeeksi monta kertaa kun kysyy,niin eiköhän sitä löydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:21

Kyllä voi kysyväkin eksyä, jos vastaaja neuvoo väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:22

Mulla Aasian kokemuksia vain Japanista ja siellä ottivat kädestä kiinni ja veivät etsittyyn paikkaan.Muuten avaan kyllä auliisti suuni ja kysyn ennemmin kuin kuljen ihan väärään suuntaan/paikkaan.Tiedän tyyppejä,jotka suu viirussa "osaavat" ennemmin kuin kysyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 21:03

No sehän riippuu ihan vastaajasta:)

Kun olen esim. auto reissulla jossakin uudessa kaupungissa - suomessa tai ulkomailla etsien esim.majapaikkaa haen ensitöikseni jonkun paikallisen hotellin (tai infon) josta löytyy yleensä kaupungin kartta. Sillä lailla - vaikkpa näiden "gebsienkin" aikana hahmotan näppärästi tienoon:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.12.2009 - 21:43

Tiellä olen pysynyt kyselemällä. Harvemmin olen kyllä joutunut kyselemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 08:38

Toivottavasti en jotka ovat neuvoa kysyneet, ovat myös perille löytäneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 00:18

Suomalainen on sellainen, joka vastaa kun ei kysytä,
kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään,
sellainen, joka eksyy tieltä, huutaa rannalla
ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen:
metsä raikuu, kaikuu, hongat humajavat.
Tuolta tulee suomalainen ja ähkyy, on tässä ja ähkyy,
tuonne menee ja ähkyy, on kuin löylyssä ja ähkyy
kun toinen heittää kiukaalle vettä.
Sellaisella suomalaisella on aina kaveri,
koskaan se ei ole yksin, ja se kaveri on suomalainen.
Eikä suomalaista erota suomalaisesta mikään,
ei mikään paitsi kuolema ja poliisi. (Jorma Etto)