Mihin voi päästä töihin/jatko-opiskelemaan media-assistentin perustutkinnolla? (kaksoistutkinto lukion kanssa)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.12.2009 - 20:53

Jos Sinulla on kaksoistutkinto, voit toki hakea ammattikorkeakoulun lisäksi yliopistoon. Oletko suuntautunut erityisesti johonkin? Jos olet suuntautunut ja se tuntuu oikealta suunnalta, jatka samalla. Jos taas ei, niin media-alalla on paljon erilaisia suuntia, jonne jatkaa.
Hyvää työkokemusta media-assistetti saa esimerkiksi mainostoimistossa. Jos on pienempi mainostoimisto, pääset tekemään hyvinkin monenlaisia töitä ja se antaa lisää tietoa siihen, mikä oikeasti olisi kiinnostavaa työtä ja mikä ei. Ei kannata luottaa mielikuviin työpaikoista, vaan oikeasti pyrkiä katsomaan niitä sisältäpäin.
Olet media-assistentti - kiinnostaisiko esimerkiksi tiedotus? Sekin on yksi vaihtoehto, opiskelupaikkoja on ammattikorkeasta yliopistoihin - ja tiedottajille tuntuu myös nykyisin olevan aika hyvin töitä, samoin toimittajille kunhan taas taantumasta päästään. Media-assistentti plus toimittajan tutkinto antaa hyvät mahikseet myös verkko- ja tv-viestinnälle. Onnea matkaan!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 12.12.2009 - 23:32

Vastaan samoin kuin edelliseenkin kyssäriisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 20:28

Audiovisuaalisen viestinnän perustutkinnon suorittaminen antaa yleisen jatko-opintokelpoisuuden. Ammattikorkeakouluissa suoritettava medianomi (amk) -tutkinto on luonteva tapa syventää asiantuntemustaan. Myös eri tiede- ja taideyliopistojen viestinnän ja taiteen linjat tarjoavat sopivaa jatkokoulutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 21:19

Työpaikkoja löytyy esim. yritysten markkinointi- ja tiedotusosastoilta, sähköiseen viestintään erikoistuneista yrityksistä, sanoma-, aikakaus- ja paikallislehdistä, radiosta ja TV:stä.