Teettekö itse joululaatikot??

Vai ostatteko valmiina??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.12.2009 - 22:18

En tee myöskään laatikoita. Jos tarvitsen niitä, niin ostan valmiina. Todennäköisintä on kuitenkin etten osta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 12.12.2009 - 23:28

Itse syön korkeintaan kaksi lusikallista porkkanalaatikkoa. Siksi meillä ei ole muuta tarjolla. Sain laatikkoruuista tarpeekseni jo nuoruudessani. Varsinkin tuuvingista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2009 - 23:40

Mun "velvollisuus" on tehdä imellettyä perunalooraa,jos ei muuta niin sitä,sen valmistus sujuu vanhalla rutiinilla,viimeksi muistaakseni tein porkkanalaatikonkin samaan syssyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2009 - 23:44

Pitää ne tehdä itse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 00:20

sammutetaan valot, pistetään ovi säppiin ja mennään pois,
ei tarvitse laatikoiden kanssa huseerata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 00:41

Turha sitä on ruveta ite laatikoita väsäämään. Kaupasta saa hyviä ja edullisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 01:00

Just tänään näpäytin kaupassa, kun siellä oli tarjouksessa lanttuja ja porkkanoita sun muita, ettei tasan hukata koko joulua laatikoiden väsäämiseen, kun sen saa paljon parempana valmiina. Pienen porkkanalaatikon ostamme Saarioisilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 05:52

Valmiina ostetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 08:37

Imelletty perunalaatikko on lapsuudesta asti ollut herkkua. sitä ei voi valmisruokana ostaa. Resepti on suvun "oma" ja vain siitä tulee sellaista kun pitääkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 10:12

aina ollaan kaupasta ostettu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 13:17

Meillä menee vain lanttulaatikko,ostan sen valmiina,mutta lisään siihen kermaa ja siirappia ja paistan sen uudelleen,tulee erinomaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 13:57

Teen itse kaikki laatikot. Niiden väsääminen on mukavaa puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 15:12

Jes, hyvä Rice ja Matkalaukku, ihan oikein. Täällä myös tehdään kaikki joululaatikot itse. Mihin ihmeeseen Napsulaisten aloitekyky ja ruokaperinteet on oikein kadonneet !!!

Lisätty: 13.12.2009 - 15:52

(ps. tiedänpähän ainakin, että vältyn kaiken maailman lisäaineilta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 15:34

Lanttulaatikkoa emme voi syödä joten en tee. Porkkanalaatikkoa yleensä olen vähän tehnyt, mutta Saarioisilla se on parasta, joten sitä ostan pari pientä rasiaa. Imellettyä perunlaatikkoa teen sillä se on herkkuamme ja nyt jo toisena vuotena teen sen bataatista. Tulee kuulkaas hyvää, valmiiksi jo hieman imelää, kokeilkaa muutkin. Maksalaatikkoa en juurikaan syö, mutta sen ostan valmiina...menee niin vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:24

Peruna- ja lanttulaatikot ostamme raakapakasteina leipomosta, mies tekee imelletyn perunalaatikon, maksalaatikko on sitä äitien tekemää eli kaupasta ostettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 21:13

Osan teen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 00:45

Menen täysihoitolaan joulun pyhiksi. Olen jo valmistanut porkkalaatikkoa ohraryyneistä ja kaupasta ostetusta valmiista porkkanasurvoksesta. Vein sen porukalle, jonka kanssa muistelimme Italian matkaamme. Muuta laatikkoruokaa en tee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 14:35

Saattaa olla että porkkanalaatikon, mutta aattona kun käy kaupassa niin kaikki laatikot on aina vähintään -50% niin on kyllä mahdollista että ostan ne kaikki vasta sitten. Tarkoitus on olla ostamatta mutta jos halvalla saa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 10:02

En laita laatikoita koska meillä ei ole perinteistä jouluruokaa joulun aikaan. Stockmann Mealsin porkkanalaatikko on kuitenkin niin hyvää että sitä ostan, on tullut maisteltua jo ennen joulua pari kertaa.