Miten saa kalanhajun pois käsistä??

Kalasta tahtoo jäädä voimakas haju käsiin..kun sitä käsittelee raakana..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.12.2009 - 18:24

Käetä tulevaisuudessa kertakäyttö käsineitä niin ei haju tartu käsiin

Kysyjän kommentti

Oli muuten ihan hyvä vinkki.. KIITOS..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.12.2009 - 22:52

Heiro ruokasuolaa käsiisi! Hinkkaa voimallisesti märissä käsissä ja viruta sitten pois! Näin olen minä ainakin usein päässyt eroon kalanhajusta

Kalan tuoksu lähtee käsistä pois esim. sitruunalla. Mutta paras hajun irroittaja on ehdottomasti ns. metallisaippua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 23:01

NYT sä ehdit ensteks valperi,mulla olisis ollut myös metallisaippuasta ehdotus mmssa Sagaformilla passeli.
Sitä hierotaan käsillä juoksevan veden alla ja kalan-tai muu pahahaju häviää,kait jokin kemiallinen reaktio.
Yhdet aasialaiset kerran kysyi kun kerroin siitä saippuasta,että kuinka kauan pitää hieroa veden alla,mutta kait pointtina oli se veden juoksutus eli tuhlaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2009 - 12:01

Sitruunanmehua kannattaa kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 02:36

Kaikista kaupoista varmaan saa käsienpesusaippuan Palmolive Odour Neutralising.
Meillä on aina keittiössä semmoinen ja siihen saa myös täyttöpullon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 11:32

Eräliikeissäkin on myynnissä täälläkin jo mainittu metallisaippua. Se ei oikeasti ole saippuaa, vaan yleensä saippuan muotoinen metallipala, ja vaikutus lienee kemiallinen. Tunnetuin merkki on "Edge", hinta n. 15 €. Kalanhajun lisäksi poistanee myös muita eloperäisiä hajuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 16:34

Metallisaippua on tähän tarkoitukseen ehdottomastipara. Hyvänä kakkosena tulee Dermoshopin keittiösaippua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 17:15

Sitruunamehulla ainakin meikäläisen kemiankirjan mukaan. Enpä muista mihin se perustuu, pitäisi varmaan kun torstaina on kemian koe!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2009 - 10:30

sitruuna on hyvä tuohon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 10:05

Paras tapa on käyttää käsineitä. Itse käytän oliivisaippuaa, se auttaa jonkin verran eli useita pesuja saippualla. Aina niitä ohuita käsineitä ei satu kotona olemaan, silloin on tarpeen muut keinot.