Mitä mieltä olette "Etätyöstä" kaikki muuttuu....

....monet työpaikat muuttuvat ns. kotiin. Työnantajat ovat oivaltaneet
veronkiertojärjestelmän joiden syistä kotityötä tuetaan. On paljon työpaikan
aloja joissa voidaan tekemään suuriakin muutoksia tulevaisuudessa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2009 - 21:08

onhan tuotakin kokeiltu, osa viikkoa kotosalla osa toimistolla, säästyy työmatkan vaivoilta ja ovellaroikkujien häirinnältä, sosiaaliset kontaktit heikkenee, mökkeytyy ja höperöityy ennen aikojaan

toisille ihmisille ja toisiin töihin sopii kohtuullisesti, toisiin ei ollenkaan

minusta ei mikään ihanneratkaisu sen enempää työnantajan kuin työntekijänkään kannalta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2009 - 21:46

Tällä hetkellä tuntuu siltä, että haluaisin tehdä juuri etätyötäja rauhassa. Olen niin kovasti sosiaaliseen verkkoon kietoutunut, että haluaisin siitä vähän irralleen. Ammatti ei kuitenkaan anna periksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 22:10

Kaikki kelpaa, kunhan olisi töitä jatkuvasti. Tosin joskus kyllä miettii kun on lapion kanssa joulukuussa säkkipimeällä syvällä kaivannossa lapion kanssa etsimässä vuotoa, että olisi siistimpää naputella tilauksia sisällä lämpimässä, kuin märissä kintaissa sormet kohmeesta kipeinä ja jäykkinä yltä päältä ravassa hommassa joka tuntuu toivottomalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 01:12

"Työnantajat ovat oivaltaneet veronkiertojärjestelmän joiden syistä kotityötä tuetaan."

Enpä tiedä onko tämä se syy. Etätöiden tekeminen on monesta työntekijästä se mukavin vaihtoehto ja esimerkiksi pitkän loman jälkeen mukava tapa palata töihin.
Riippuu toki sekä ihmisestä että työstä, että onnistuuko sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 08:43

Onko kotona tapahtuva työ etätyötä, jos on oma yritys?
Sitä tässä pitäisi nyt alkaa tekemään. Palkkaa en siitä saa, eikä siten verottaja tuloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 23:54

Työn kuvaan on kuulunut olla työnantajan käytettävissä valtion virastoissa noudatettavana työaikana.

Se kotona teeskentely on kyllä "venturointia"!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2009 - 11:20

Itse työskentelen kotona. Kätevää, voi itse valita miten pitkän rupeaman tekee ja milloin aloittaa tai lopettaa. Vapauttavaa työntekoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 02:48

Jostain kumman syystä ne, jotka tekevät eniten rahaa firmaan kulkemalla asiakkaiden luona sopimuksia väsäämässä, ovat heikommalla kuin ne, jotka joutavat istumaan toimistossa ja puhumaan pskaa. En sitten tiedä mahtaako etätyöntekijöillä olla sama ilmiö, että joku toinen kaivaa maata jalkojen alta ja käyttää siihen vielä työaikaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 17:06

Helsingistä on siirtynyt "maalle" paljon puhelimella hoidettavia asiakaspalvelutöitä joista osa voidaan hoitaa vaikka keskeltä korpea Outokummusta ja joskus ihan kotisohvalta. Hyvä esimerkki kotona tehtävästä työstä on nettisivujen päivitys, vaikka työnantajasi olisi satojen kilometrien päässä voit päivittää sivuja esim. sähköpostiin tulleiden tietojen ja ohjeiden kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2009 - 23:32

Teen töitä kotoa käsin - tai sitten maailmalla milloin missäkin. Olen tehnyt näin kymmenen vuotta enkä todellakaan haluaisi palata kiinteään työpisteeseen tai kiinteään työaikaan. Nyt voin (jos ei ole koulutuskeikkaa tms.) nukkua aamulla, jos nukuttaa ja paahtaa vaikka läpi yön, jos on tarvis.

Tämä tapa antaa myös mahdollisuuden ottaa työkeikkaa lyhyelläkin varoitusajalla - tai värkätä lapsille suunnattua nettipalvelua vaikka aamulla kello kolme. Sopii minulle, mutta tiedän, ettei sopisi kaikille.