Joukko iloisia napsulaisia laskeutuu pohjoisen lentokentälle aikeissa viettää yhteistä pikkujoulua. Vastassa on itse joulupukki...

..jatka pikkujoulutarinaa.

Avainsanat: napsu pikku joulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2009 - 18:58

Kontitontut olivat jo lämmittäneet savusaunan ja olivat aloittaneet joulun vieton kotosalla....

Kysyjän kommentti

Kiitos kirjailijoille ja nyt sitten menemme savusaunaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2009 - 11:15

Poro ja tonttuarmeija...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 12:08

.....ja Joulumuorilla aivan uusi tanttu, pieksut ja lakki..........

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.12.2009 - 12:21

mutta missäs on Petteri?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 12:29

...tietä pitkin jolkottaa joku nelijalkainen, mutta se ei ole Petteri. Silloin Muori kiljaisee: Apua, sehän on....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 12:37

(En jatka tarinaa... en halua koskaan kylmään Pohjolaan....)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 12:38

... Tonttu Tohmeron ylivilkas Putte-poro ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 13:11

ja kohta koko Napsu-jengi levittäytyi Korvatunturille glögittelemään ja napsuttelemaan kotitontuille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 20:18

… ja niin kulki pieni poika jouluisen taivaan alla. Lunta satoi niin hiljaa ja kauniisti, että hetken kaikki näytti siltä kuin itsen Walt Disney olisi antanut siveltimensä hipaista todellista elämää.

Ihmiset kantoivat joulupuitaan, punaposkiset lapset lauloivat ”We wish you a Merry Christmas”, nykien samalla ohikulkevia takinliepeistä tarkoituksenaan saada laulustaan edes viisisenttinen.

No, hyvä näin, mutta yhä kulki pikkupoika, jään rikkomissa tossuissaan, yksin, hakien jotain, joka oli kauan, kauan sitten kadonnut. Tuo poika halusi löytää kadonneen joulusadun, joka oli vuosia sitten hautautunut neonvalojen ja yltäkylläisten näyteikkunoiden alle.

Hän kurkisti hetkeksi suureen tavarataloon ja näki itsensä joulupukin, jota lapset toivomuksineen ahdistelivat. Poika kurkisti toiseen ja näki taas joulupukin, ja ihmeekseen taas toisen, pitkäpartaisemman, ja toisen taas hieman tukevamman.

Poika hieroi silmiään, eikä saattanut tällaista todeksi uskoa. Poika nipisti itseään niin, että kyynel vierähti hänen pakkasen polttamalle poskelleen.

Mutta jotain outoa tapahtui! Kyynel muutti muotoaan, ja siitä muotoutui pikkuhiljaa pieni haltija, jonka siivet olivat timanttia ja taikasauva kultaa. Tuo pikkuruinen jouluhaltija oli saanut elämänsä takaisin pienen pojan kyyneleestä, joka oli turhuuden ja hädän keskellä vuodatettu.

Pian haltia antoi taikasauvansa heilua, ja ihmiset pikkupojan ympärillä pysähtyivät. Kassakoneiden kilinä lakkasi ja turha huuto sammui. Kaikki katsoivat tuota resupekkaa, eikä kukaan tiennyt miten olla, tai mitä tehdä.

Vihdoin erään suuren tavaratalon joulupukki rohkaisi mielensä ja astui nuorukaisen eteen kysäisten: ”Mitä sinä haluaisit saada joululahjaksi?”, ja poika vastasi siihen: ”Pienen kynttilän ja siihen liekin”. Joulupukki ei ehtinyt silmäänsä räpäyttää, kun jouluhaltija heilautti kultaista puikkoaan ja samassa pojan käteen ilmestyi valkoinen kynttilä, jonka liekki loisti yli kattojen valaisten pimentyvän jouluillan ja häikäisten valoon tottumattomien silmät.

Kun ihmiset alkoivat pikkuhiljaa tottua liekkiin, he näkivät siinä menneet joulut vuosisatojen takaa. Rakkauden ja hyvän tahdon ihmeet palautuivat historian usvasta ja pieni poika seisoi siellä, aikuisten keskellä, hennossa kädessään kadonnut joulunsatu…

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 22:02

ja pian pimeässä yössä loisti kirkas valo ja pieni poika näki sen ihanan joulukuusen, joka oli torille pystytetty juhlistamaan maailman Vapahtajan syntymäjuhlaa, joulua ja samalla hän muisti sen sadun sen tarinan, jota lapsille kerrotaan joka ikinen joulu, siitä vanhasta valkopartaisesta ukosta, jolla on valtava joukko pikku apulaisia punaisissa nutuissaan ja hiippalakeissaan. ...