Hyvä vinkki miehille. Elä kauemman.

Seksi nuoremman kanssa pidentää miehen ikää
Saksalaisen Max Plank Institutessa tehdyn tutkimuksen mukaan miehet, jotka harrastavat seksiä päivittäin – etenkin nuorempien naisten kanssa – elävät pidempään. Miesten ennenaikaisen kuoleman todennäköisyydet putosivat tutkimuksessa viidenneksen, jos vaimo oli 15-17 vuotta miestään nuorempi.

Miehet elävät keskimäärin 77-vuotiaiksi, mutta viimeisiä vuosia varjostavat usein erilaiset vakavat sairaudet. Seksi näyttäisi kuitenkin auttavan miehiä pysymään terveinä.

Saksalaiset tutkijat huomasivat myös, että miesten elinikä piteni, jos he olivat yhdessä nuorempien naisten kanssa, jotka tekivät heille ruoat valmiiksi ja katsoivat lasten perään.

Tutkimuksessa tarkasteltiin koko Tanskan kuolintilastoja vuosien 1990-2005 väliltä. Aiheesta uutisoi Medindia.com-terveyssivusto.

Lisätty: 09.12.2009 - 02:34

X, miten niin vanha tutkimus? Saksalaiset ovat perusteellisia ja tutkineet 3½ vuotta ja nyt julkaisseet.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.12.2009 - 12:32

Onko sulla saksalaista tutkimusta aiheesta,jossa iäkkäämpi nainen ja nuorempi mies?Pistä linkki...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

X
Vastattu: 08.12.2009 - 22:01

Tuo on aika vanha tutkimus.... =)

Enpä tiedä paikkaansapitävyydestä.. Kuinka nuoren kanssa voin sitten alkaa seurustelemaan, jos haluan pysyä terveenä ja olen 17? :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 22:35

Väittäisin,ettei naisen nuorempi tarvitse olla kunhan on muuten viriili ja pitää huolen,että äijä hoitaa aviolliset velvollisuutensa tarpeeksi usein!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.12.2009 - 22:36

No ei ihan kaikkien kohdalla pidä paikkaansa, taudit ne meidänkin vaariin iskeneet vaikka nuorempia harrastaakin. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 23:02

vanhemmalla veljelläni on 20-vuotta nuorempi vaimo, mutta krempat ne on veljeenikin iskeneet.
olisiko sitten niin että veljeni on ne krempat saanut yrittäessään pysytellä nuoren vaimon vauhdissa................

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.12.2009 - 23:09

Luulisi olevan just päinvastoin, että elämä lyhenee, kun ei kunto kestä nuoremman vauhdissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.12.2009 - 00:44

noh sittenhän entisellä miehelläni ei olisi ollut mitään hätää. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 04:13

minä luulen että ne jotka iäkkäänä harrastaa sexiä ovat terveempiä ,vastapuolen ikä ei siihen vaikuta
monella on 40..50 vuotta nuorempia vastakkaisen sukupuolen kumppaneita ja hyvin näyttää menevän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 08:26

Mitä tutkimuksiin tulee, tutkimusaikoihin jne, 3 !/2 vuotta ei ole mikään kummoinen tutkimusaika. Noteerattava tutkimuksesta tulee useamman projektin eli tieteellisen näytön perusteella. Tähän aiheeseen ja ko. tutkimuksen vakavasti otettavuuteen en ota kantaa vaan tutkimuksiin yleisellä tasolla.
Mitenkähän sitten jos asetelma on toisinpäin (tässä ikäasiassa)?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 09:42

Ei taida pitää paikkaansa tämä väite.Minulla on sukulaisiakin joilla on ollut vaimo nuorempi,mutta ei ole sairaudet silti loitolla pysyneet.No kotuus kaikessa ja pullo päivässä. se on jonkun näkökulma.Luulen että meidän seksi elämämme olis kyllä kunnossa. Vanhetessa kuitenkin vähenee tarve on kokemusta siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 10:11

Uskon että ikäerolla ei ole tekemistä asiassa, se on kemiaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 12:04

just joo. et ihan sama urheileeko tai juoko tai tupakoiko...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 15:49

No niin taas päästiin aiheeseen. Mie olen kaksi vuotta vanhempi elämäntoveriani ja taidanpa olla se virkeämpi osapuoli...yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 18:46

Joo. Katselin just äsken dokumenttia Faktalta.Harmaahapsi oli ollut sänkyhommissa ja vietiin ambulanssilla sairaalaan. Sydäninfarkti.Saattaa olla myös vaarallista puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2009 - 06:55

Parempi vinkki lienee noudattaa terveitä elämän tapoja.