Mitä mieltä olet yleisradiomaksusta ?

Avainsanat: vai tv-lupamaksu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.12.2009 - 21:21

Se Mediamaksu on - syvältä
YLElle riittäisi 1 ilmainen kanava yhteiskunnallisten "velvoiteohjelmien" lähettämiseen.
Hyvä jos saisivat senkään ohjelma-aikataulun täyteen ilman uusintoja.
Kaikki muu maksukanaville, sitä haluaville, kuten doping urheilut.
Omatekoisia ohjelmia on YLEllä niin vähän nykyään ja turha meitä on pakottaa elättämään noita kaikenlaisia entisten YLEläisten perustamia "ohjelmataloja" jotka tuottavat pääasiassa älytöntä hömppää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.12.2009 - 20:43

Aika muuttuu koko ajan. Kuka tietää mitä mieltä ihmiset on vuonna 2010.
Tuohon yleisradiomaksuun olen ottanut montakin kertaa kantaa.
-Minun mielestä ihmisillä pitäisi olla vapaus valita mitä hän haluaa
kuunnella tai katsoa, jokainen maksa vaan siitä. Nykyisin on paljon
yksityisiä radioasmia, ei heille mitään tarvitse maksaa. Ei Yleisradion
ohjelmat ole välttämättä parhaita. Jotenkin nyt Ylellä on liian suuri
valta Suomessa, sitä pitäisi kaventaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.12.2009 - 20:53

Ei ole kohtuullinen, eikä tarpeellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 21:07

Kohtuullista olisis maksaa katselusta ja käytöstä,itse olen pikkuhiljaa luopumassa TVstä ja samalla on sitten tulossa pakkomaksu,epäoikeudenmukaista kaikki on tää! Tai yhdistää yleinen laajakaistamaksu sekä yle-maksu,kohtuullisesti eikä karvasen paljon kummastakin erikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 22:43

Joskus oli radiolupakin ja se poistui mutta ei se oikeasti poistunut.Sen jälkeen nousi tv lupa,eli siirrettiin siihen!Tämä uusi systeemion mediamaksu ja siihen kuuluu kaikki tiedon siirto.Eli jos en omista tv:ta ja matkaradio on niin siitä joutuu maksamaan tämän mediamaksun joka on kaikille saman suuruinen.Kuulin myös siihen liittyvän puhelimet sekä tietokoneet mutta sitä en ymmärrä kun niistä jo veloitetaan kk.maksut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.12.2009 - 00:45

En tykkää, en hyväksy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 03:13

Ihan ok, jos maksu olisi kympin pari. Sillä pitäisi pystyä antamaan viralliset tiedotteet. Televisiottomilta sitä ei tietenkään saisi periä, sokeilta ja kuuroilta yms. Miittatädit kortin taakse tienaamaan olemassaoloaan kuten muutkin viihdetaiteilijat vapailla markkinoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 10:02

Hyväksyn maksun vain jos se porrastetaan tulojen mukaan. Varakkailla on tv:t joka huoneessa, mökillä ym. ym. heillä on varaa maksaa enempikin. Pienituloisilta tuo mainittu 20 euroa olisi sopiva vuosimaksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 21:19

Tutkimuksen mukaan se on n.300e vuonna 2015.
Toisaalta onko tuollainen edes laillista nykyisen eu:n alaisuudessa kun ollaan, varmaan joku porukka vie asian jonkun komission selvitettäväksi. Siis se että kaikki maksaa vaikka asuisi suurinpiirtein teltassa?