Milloin teette joulu siivouksen ja miten perusteellisen sellaisen?me teemme sellaisen että matot vaihdetaan puhtaisiin ja pestään

lattiat.Pölyt pyyhditään ja järjestelään pois kamat hyllyiltä sekä pöydiltä. Ei mitään valtavan vaativaa siivousta meillä kyllä tehdä.

Avainsanat: joulu siivous

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.12.2009 - 11:47

Meillä ei harrasteta enää mitään kamalaa suursiivousta niin, että kaikki pellolle. Ihan normaalit siivoukset, matot ulos ja lattiat pestään, mutta niinhän teen joka viikko. Kaappeja olen järjestellyt ja pölyjä pyyhitään sieltäkin mistä niitä ei nyt ihan joka viikko sipsutella. Joulunpunaiset verhot olen jo vaihtanut ja silloin pesin ikkunat.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle.Melkein samoin sit teemme mekin siivouksen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.12.2009 - 10:42

Meillä käy siivooja kerran viikossa, perjantaisin. Nyt kyllä täytyy sopia uudesta päivästä.Itse olen reissussa juuri ennen joulun ja tulen kotiin 22.pv. Menemme maalle miehen isän luo jouluksi mutta kyllä siivous täytyy tietysti hoitaa siitä huolimatta. Olen järjestellyt paikkoja eli lähinnä vaatehuonetta, komeroita ja kaappeja.Joskus sitäkin on tehtävä ja sopii mielestäni ennen joulua tehtäväksi, tuleepa ainakin tehdyksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.12.2009 - 11:11

Ihan normaalit siivoukset. Kun pitkin vuotta tekee perusteellisen siivouksen, ei jouluntienoilla ole ylimääräistä urakkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 11:39

ei varmaan tehdä niin suurta ku yleensä, koska lähdetään poois

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 11:42

paikat jätetään siistiks, pakataan ja matkustetaan muille maille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 12:26

Meillä siivotaan ympäri vuoden , ei mitään joulusiivousta erikseen , siivooja käy kerran viikossa ja se riittää jouluksikin, en kyllä edes tietäisi mitä pitäisi suursiivota, kun kaikki paikat kerran vuodessa pyyhitään kaapit ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 12:29

Teen joulusiivousta pikku hiljaa, ettei sitten tartte kaikkea kerralla. Ei mitään kovin perusteellista, ei niihin kaappeihin kukaan edes katso!! Mutta paikat suht siistiksi, tavarat järjestykseen ja ylimääräiset pois näkyviltä. jouluvalot ja jouluverhot ja muutamia liinoja, siinäpä se :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 13:02

Aattoviikolla ajattelimme tehdä aivan normaalin viikosiivouksen jonka yhteydessä vaihdamme vuodevaattet ja pyyhkeet puhtaisiin sekä pöytäliinat jouluisiin. Vaihdamme silloin myös keittiön ikkunanverhot, entiset kun sattuu olemaan tahraiset. Tämän siivouksen yhteydessä tietenkin koristelemme kodin jouluiseksi ja tuomme kuusen sisälle. Enempää ei tehdä sillä meillä ei harrasteta suursiivouksia. Paikat pidetään puhtaina viikosiivousten avulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 13:32

Normaali viikkosiivous edellisenä viikonloppuna ennen joulua. Suursiivouksen teen sitten, kun kuusi ja muut joulukoristeet on kannettu ulos. Jouluna ainakin meillä poltellaan paljon kynttilöitä ja ihmisiä tulee ja menee, joten siivousurakka menisi enemmänkin vain hukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.12.2009 - 14:40

Normisiivous. Ei erikseen mitään joulusiivousta. Jouluviikollahan se on tehtävä jos tehdä aikoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 16:11

Siivoan kerran kuussa perusteellisesti joten en sen kummemmin jouluun panosta. Minä olen samaa mieltä kun yksi radiotoimittaja, joka vastasi kaappien siivousta ihmetelleelle, että kyllä hänen puolestaan kaapitkin voi siivota jos aikoo joulun kaapissa viettää ;) Eli löysin rantein vain ja siivotaan sieltä missä tarve vaatii, jotta joulua voi istua ihan sohvalla rauhallisin mielin eikä väsyneenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 17:00

Tavallinen ,hiukan normaalia tarkempi viikkosiivous jouluksi. Puhtaat matot, joululiinat.Joulun jälkeen on koko pitkä kevät aikaa tehdä suursiivousta vähän kerrallaan. Enää en jaksa sellaista hömpötystä joulun alla, kuin ennen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 17:27

Joulusiivous ja juhannussiivous ovat ainoat perusteelliset siivoukset, mitä meillä tehdään ja ne tehdäänkin sitten ihan hammasharjalla puunaten huone kerrallaan. Mattoja meillä ei ole täällä laittoilla lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 19:20

Normi siivous riittää, hieman ennen joulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.12.2009 - 00:50

noin viikkoa ennen joulua suht normaali siivous

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 20:20

Kaikki matot pesty viime viikolla itsepalvelupesulassa joten se luo hyvän pohjan. Imurointia viikottain ja samoin pölyjen pyyhkimistä, tiskaamista unohtamatta... Perussiistiä täällä kuitenkin on aina.