Mitä voin tehdä viimevuotisille piparkakuille,löysin monta laatikollista syömättömiä?En kuitenkaan leivo enää uusia koska entiset

jäänet syömättä.näin on käynyt monena jouluna ,että ei kukaan halua oikein niitä syödä.

Avainsanat: löytyi viimevuotisia piparkakkuja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.12.2009 - 13:35

Miksi ihmeessä kannattaisikaan uusia leipoa, kun vanhatkin jää syömättä. Vie biojätteisiin. Ei niin maustettuja voi antaa linnuillekaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle parhaasta vastauksesta.Joo vois olla parempi heittää ne sinne.olet oikeassa nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.12.2009 - 10:01

Kokeile koristella joulukuusi vanhoilla pipareilla, jos vaikka haluat eri värisiä maalaile niitä, tai koristele kimalleliimalla................
Luulisin että vuodenvanhat piparkakut jo makunsa menettäneet.

Entäs oraville tai linnuille herkuksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 10:47

Paras heittää pois ja unohtaa piparien leipominen tai osto. Saattaisivat jotkut eläimet syödä ne, esim. oravat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.12.2009 - 11:10

Maista varoen ja jos eivät tuota vatsanpuruja, niin koristele ne vaikka jollakin kuorrutteella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 11:40

en mä söis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 11:41

jos eivät ole homeessa, haise tai maistu pahalle ja ovat kuivia

pistä tehosekottimeen ja käytä purua

mausteena/koristeena esimerkiksi erilaisissa leivonnaisissa ja jälkiruuissa, vanillajäätelöannoksessa antaa pikantin lisän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 11:48

Jos on hevosia lähistöllä voit viedä niille...en tosin tiedä tykkääkö kaikki hepat pipareista. Murustele linnuille ja oraville. Ei kannata siis leipoa pipareita, vai mitä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 12:37

Runebergintorttuja, kohtahan se helmikuu koittaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 12:38

Ei ne miksikään mene niin nopeasti, tarjolle vaan.

Meillä eilen syötiin punajuuripaistosta, siihen tuli piparia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 12:46

Kyllä minä voisin kahviin kastaa ja nautiskella...jos ne kuivassa paikassa on olleet niin takuulla ihan syötäviä ja ainakaan minun makuaisti ei kerro onko viime viikolla paistettu tai viime vuonna.Säästetään maapalloa,pelastetaan se ja aloitetaan vaikka näin pienestä...;O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 14:51

Pöytään vaan, kun ei niihin kerran kukaan viime vuonnakaan koskenut niin rauhassa saavat olla tänäkin vuonna ;))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 17:16

Älä vaan syö. Murenna ja vie linnuille ja oraville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 17:25

Jos ne ovat itse tehtyjä, niissä ei varmasti ole säilöntäaineita eivätkä ne ole enää syötäviä.

Tee sen verran pieni satsi, että kaikki tulee syötyä. Kyllä jouluna kuulu tyoksua pipari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 20:21

Kelpaa vain kuusenkoristeeksi tai linnun evääksi =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 13:45

tee niistä koristeita , liimaa vaikka joulupaperista kuvia ja ripottele joka paikkaan , en kyllä kans söis , niissä kun on sitä rasvaakin, joka jo on voinut huonontua , mut rohkee rokan syö ja uhkarohkee vaix mitä vai kui se meni....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 15:09

kuorruta ja pistä kuuseen koristeiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 20:17

Poraa reikä, laita naru ja ikkunaan koristeeksi.
Toinen vaihtoehto on se että viet ne metsään, kyllä ne jollekin kelpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 03:24

Biojätteisiin!!