Mitä mieltä Napsulaiset siitä että 80- lätkä otetas uudelleen käyttöön??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.12.2009 - 16:19

Ei välttämättä mitään nopeusrajoituslätkää tarvita mutta jokin merkki voisi olla hyvä olemassa josta tunnistaisi tuoreen kuskin. Toisaalta taas semmoin tarvittaisiin kyllä enemmänkin siihen vanhempaan päähän. Olen huomannut, että eniten vaaratilanteita aiheuttavat yli 80-kymppiset kuskit, jotka ajelevat kuulolaite korvalla ja jo hiukan vanhentuneet lasit nenällä... Anteeksi jos loukkasin jotakuta mutta näin asia kärjistäen on. Eivät ne reaktionopeudet enää ole samaa luokkaa kuin keski-iässä ja niitä tarvitaan liikenteessä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 07.12.2009 - 13:00

Todella hyvä idea. Se hieman kertoisi muille liikkujille että liikenteessä on vielä noviisi.
Itse kuuluin niihin jotka "törpönrinkulat" ikkunassa joutui ajamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.12.2009 - 13:32

Hyvä olisi, että otettaisiin käyttöön, mutta eräs liikenteen asiantuntija sanoi telkkarissa vähän aikaa sitten, että ei voida ottaa käyttöön. Aiheuttaisi rutkasti lisää vaaratilanteita satasen teillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 14:51

Ei kannata ottaa käyttöön. Juuri niin kun yllä viitattiin että aiheittaisi vain vaaratilanteita 100 teillä..

Ja niitä on sitten ilkeä raaputtaa pois ikkunasta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 16:58

Mitäs noita lätkiä vaihtamaan, ei nykyisellään kukaan saa ajaa
kuin 80, harvoilla teillä on 100. Kesällä asia on toisin ei silloin voi
vatia enää tuota 80. kenellekkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 17:22

Olis hyvä juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 19:12

eiköhän tuo jo kerran haitalliseksi/tarpeettomaksi todettu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2009 - 01:16

Kaikille joo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2009 - 15:11

EKSELENTTII - siis suorastaan älyjärkevä teko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 20:03

Poistettiin aikoinaan juuri "turvallisuuden takia".
En kyllä itse ole kokenut sitä turvallisuusriskinä vaan lähinnä päinvastoin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 03:28

Ennemmin kannattaisin sitä rajoitinta nuorten autoilijoiden ajoneuvoihin.