Onko järkevää lähteä vielä..opiskelemaan uutta ammattia..kun on 47v. vanha???

Poikani ollut työttömänä..ja kyllästyi,kun ei mikään huvita..
Nyt opiskelee lähihoitajaksi 2v. koulutus...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2009 - 08:06

Hienoa, hienoa. Opiskelu kannattaa aina eikä ole iästä kiinni. Niinhän tein itsekin. Valmistuin lähihoitajaksi 51 vuotiaana. Tiedän ihmisen joka on siinä 80 paikkeilla ja opiskelee yliopistossa. Siitähän se vaan riippuu, että on järjissään. Nostan hattua kaikille opiskelijoille. Tsemppiä pojallesi. Hänestä tulee hyvä hoitaja.

Kysyjän kommentti

Kiitos Mariaana...ja kiitos kaikille..kun oli niin hyviä vastauksia..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.12.2009 - 22:09

Ilman muuta se on järkevää. Ja heille löytyy töitä aina. Tiedän sen lähipiirin kokemuksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 22:13

aina kannattaa,
itse olin 55 v kun kävin läpi (toistaiseksi) viimeisen täydennyskoulutus ohjelman vaihtaakseni radikaalisti työkuvaani, yksi työelämäni parhaista päätöksistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 22:53

Hyvä päätös, itse menin 58 vuotiaana vuoden jatkokoulutukseen,
ajattelin päivittää taitojani ja suoritin jopa uuden ammattitutkinnon.
Tuolla alalla luulisi olevan kovaa tarvetta ainakin 20-30 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 23:37

Ei ole koskaan liian vanha opiskeluun!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 23:38

Tottakai,ihminen ei ole koskaan liian vanha oppimaan uutta tai mitään yleensä.Oppimiselle ei ole yläikärajaa,vain se omaksuminen saattaa hidastua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 23:59

ei koskaan ole liian vanha , ja sillä alalla työsarkaa varmasti riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 09:13

Ihan ok.Onhan hänellä vielä aikaa eläkeikään.Hyvät mahdollisuudet työllistyä.Lähihoitajista on pulaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 10:32

tottakai

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.12.2009 - 10:40

Jos vain on järkeä, niin aina on järkeä lähteä lukemaan uutta järkeä päähänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 12:14

Koskaan ei ole liian myöhäistä jos intoa jakiinnostusta vain riittää!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 13:05

Kyllä ehdottomasti.Itse sanoin itseni irti 20v.työstä ja nyt on koulutushakemuksia laitettu ympäri maata ja haluan todellakin uuden ammatin.Ja tuskin siinä ikä on esteenä.Piti vaan uskaltaa tehdä tällänen ratkaisu tälläsenä aikana,kun työttömiäkin on enemmän kuin laki sallii..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 15:19

Ei myöhäistä, taloyhtiössä on 58v. mies joka opiskelee kuvankäsittelyä.
Jos töitä haluaa tehdä ja entiseltä alalta ei löydy niin järkeväähän se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 17:03

Jos kiinostusta riittää opiskeluun niin mikä ettei voisi lähteä lisää hakemaan oppia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 17:35

tokihan. Itse olen ollut aikuis opiskelija ja nyt vasta "vanhana" oikeassa ammatissani:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 00:41

Jos se tapahtuu omasta halusta, niin ehdottomasti kannattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 09:38

Jos poika on 47 v ja työtön, niin ilman muuta. Koko elämä on oppimista. Paikalleen ei kannata jäädä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 15:37

Toki kannattaa. Hoitoalalta luulisi töitä löytyvän. Eri asia kuinka kauan se kiinnostaa. Toisaalta ennen oli helpompaa saada töitä alalta kuin alalta, koulutusta ei tuijotettu niin paljon kuin nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 20:00

Koskaan ei ole liian myöhäistä.Toi on hieno homma. Eteenpäin vaan.Hoitoalalla on takuulla töitä tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.12.2009 - 01:53

Tottakai jos siltä tuntuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 03:36

Tottakai on.