Mitä haittaa on ilmastonmuutoksesta?

loppujen lopuksi onko ilmastonmuutoksella mitään vaikutuksia, johon ihmiselle ei olisi jo ratkaisua?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.07.2008 - 18:00

No, tulvat, maanjäristykset näin lyhyesti, lumivyöryt, merenpinnan nouseminen, jne. jne.

Mielestäni ihminen ei ole se kaikkivaltias, jolla olisi ratkaisu näihin ongelmiin??

Pitää edelleen yrittää jokaisen ennaltaehkäistä ko. asiaa ja puuttua siihen omalta osaltaan keikin mahdollisin tavoin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2008 - 19:18

Mielestäni ihminen ei ole se kaikkivaltias, joka pystyy muuttamaan ilmastoa. Ilmasto muuttuu kokoajan ja on muuttunut ihan ilman ihmisiäkin.. Teoria ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta on vain rahastuskeino

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2008 - 19:36

Ei mitään.
Pistää vain pienen ihmisen miettimään, miten menestyisi tulevaisuudessa niukkenevin resurssein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.07.2008 - 22:23

No ainaki saataa tulla uusi jää kausi ja mannerheimisulaa ja jääkarhut kuolee sukupuuttoon!:( siis kamalaa 30 vuoden päästä joskus sillonse tapahtuu:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2008 - 00:56

Aika vaikea vastata niin kauan kuin ei ole nykyistä parempaa (tarkempaa) tietoa muutoksen suuruudesta ja nopeudesta. Vaikutusten arviointi tulee sen jälkeen. Ihan varmaa on ettei valmiita selviintymismalleja ole riittävästi olemassa, pelkkiä spekulaatioita, toiset asiallisempia kuin toiset.

Ilmastomuutokseen liittyvä ääri-ilmiöiden (myrskyt, rankkasateet jne.) lisääntyminen ja niiden seuraukset, osoittavat jo tänäkin päivänä miten heikosti olemme valmiita kohtaamaan muuttuvia olosuhteita. Aika näyttää onko meillä riittävästi aikaa ja viisautta selvitä ‘pienillä harmeilla’ vai onko muutos koettava ‘suurten katastrofien’ saattelemana.

Ps. tämä vähän fatalistinen vastaukseni ei suinkaan tarkoita etteikö meidän pitäisi ja kannattaisi tehdä kaikkemme sen eteen, ettemme omilla toimillamme edistäisi/kiihdyttäisi käynnissä olevaa ilmastomuutosta

Lähteet:
omat havainnot ja mietiskelyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2008 - 10:02

Mielestäni tosi paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2008 - 23:56

Minkä ikäinen kysyy? Jos tämän ikäinen kakara tietää siitä jotain, niin kyllä sinäkin.

"Ilmasto on onneksemme pysynyt melko vakaana viime jääkaudesta lähtien. Lisääntyvien kasvihuonekaasujen myötä ilmasto kuitenkin uhkaa muuttua ja näin vaikuttaa luonnon, eläinten ja ihmisten hyvinvointiin enemmän kuin koskaan aikaisemmin.

Jollei pikaisiin toimiin ryhdytä, ilmastonmuutos johtaa esimerkiksi vesipulaan sekä tartuntatautien ja rajujen sääilmiöiden lisääntymiseen. On aika muuttaa tapoja, ei ilmastoa!"

www.wwf.fi/ymparisto/ilmasto...ikutukset/

Jos on jälkeensä roskan jättänyt, se pitää myös siivota!

Lue tarkkaan alla olevat linkit. Ja kun pistät googleen ilmastonmuutos, löydät varmasti monta samankaltaista paikkaa!

Lähteet:
www.wwf.fi/ www.ilmasto.org/ fi.wikipedia.org/wiki/Ilmastonmuutos