Ostaisitko piraattikännykän?HSn päivän kysymys www.hs.fi/talous/artikkeli/L...5251244259

Vastasinkin jo,että en enkä musiikkiakaan.

Avainsanat: piraattikännykkä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.12.2009 - 23:07

Ainakaan tietosesti en ole ostanut piraattituotteita muuta kuin yhden Rolexin ( 3 € ) pilailulahjaksi työkaverille. Enpä ostaisi kännykkää.

Hesarin kyselyn tulokset alla, aika moni siihen vastanneista (joka viides) lankeaisi tilaisuuden tullen, kuinkahan edustava otos tämä on ???

HS/ Päivän kysymys: Ostaisitko piraattikännykän?

Kyllä 20% Ei 80% Vastanneita 6632

(Jopa joka kymmenes maailmalla myydystä kännykästä on laiton kopio)

Kysyjän kommentti

Niinpä,tosin oli muistaakseni siinä HSn jutussa myös,kuinka paljon idässä on piraattikännyköitä/asukkaita
joten ei ihme,että joka 10s on piraatti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2009 - 12:53

en kyllä ostaisi.

( tuonne voi ilmoittaa piraattituotteista:
sektori.com/uutinen/ilmianna...teet/1542/ )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 12:56

en missään tapauksessa enkä suosittele sitä enkä muitakaan tuotteita netistä mitään tilaamaan....ihmettrlen kovasti, et miten ihmiset uskaltaa esim. tilata sieltä lääkeitä jotka voivat viedä jopa hengen...huii kauhiaa....itse en juurikaan tilaile netistä yhtään mitään...ja minun tuurillani ne eivät kuitenkaan pelittäis, kun eivät pelitä vaikka ostan kaupastakin ja aina saan sen palauttaa takuuseen .. on se känny, tv jääkappi mikä vaan ... jot kaupasta ostan ja mieluusti pitkällä takuulla jopa .. nytkin kun ostin jalkalampun jossa oli sellainen marmorinen se alaosa johon se lampu kiinitettiin.. niin eipäs sitä ollutkaan siinä lampussa mukana, vaikka pojalta vielä kysyin et onkos täs kaikki osat on on sanoi vaan ja eikun takas kauppaan ... kerran ostin kulmasohvan niin puutui vaan se kulma .. kännyä vaihdettiin kolmekertaa jotta saattiin toimiva , tv,stä oli jo valmiiksi rikki kake ym.. ym.. jotta olen tullut aika krantuksi ostoksia tehdessäni... jostain kumman syystä ...

Lähteet:
minä epäonnen onnetar

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 16:56

Joku tuttavan tuttava osti jostain vinku-intiasta netin kautta kännykän. En tosin tiedä tarkalleen oliko jokin piraatti, mutta toimi ihan loistavast täällä Suomessakin.

Itse olen niin, sellainen siis, että ostan kännykät ja muutkin vimpaimet mitä tarvitsen, niin ihan Suomesta, tavan kaupasta. Oon kai vanhoillinen. Tuttavani tytär sanoi minulle, etkö haluu vähän jännitysta? No, oikeesti en haluu jännitystä, vaan käyttövarmuutta. Toisaalta, jos oisin alle kakskymppinen voisin varmaan ostaakin piratin.... tai ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 17:31

En ostaisi.Rahat Suomeen ja ja takuu voimassa sekä mielellään kotimaan kielellä oleva manuaaali. Ei se hintaero voi kovin suri olla kuluineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 14:46

En sillä laadukkaan pelin saa ihan kotomaasta ja edullisesti. Täällä ei vielä tuo piratismi rehota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.12.2009 - 01:56

Voisin ostaakkin