Tekisin kaalilooraa ja ikuna en o tehny.Onko yksinkertaista reseptiä?Kaali,siirappi ja jauheliha...mitä muuta?

Avainsanat: herkkuruoka..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.12.2009 - 11:30

Keitä pilkottu kaali, toisessa kattilassa vähän riisiä ja ruskista jauheliha+sipulisilppu. Ota kaalin keitinvettä talteen iso mukillinen ja laita siihen joko kasvisliemi- tai lihaliemikuutio sulamaan. Yhdistä ainekset ja sekaan loraus siirappia, vähän valkopippuria(valkosipulisuolaa)sekä nesteeksi se kaalinkeitinvesi tai munamaitoa ja laita uunivuokaan. Pinnalle korppujauhoja sekä halutessasi voinokareita tai Oivariininökkösiä. Paista noin 200 asteessa kunnes on kypsää ja liemi imeytynyt aineksiin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2009 - 11:48

Valkopippuria ja suolaa ja riisiä lisäksi..kaikki sekasin ja uuniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.12.2009 - 12:23

www.kotikokki.net/reseptit/n...lilaatikko

Oheisessa linkissä on muutama laatikonteko-ohje.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 12:34

Riisi puuttuu ja ohjeita tulikin jo monesti,perinteistä suomalaista ruokaa,mainiota!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 18:35

Opin vähän aikaa sitten ystävältäni helpon kaalilaatikon teon. Kaali keitetään kypsäksi, raa'an jauhelihan joukkoon sekoitetaan sipulikeittopussi. Kypsynyt kaali ja jauheliha sekoitetaan ja päälle kaadetaan vettä tai maitoa maun mukaan. Perään pari vatkattua kananmunaa ja mausteet. Ja sitten vain uuniin noin tunniksi.

Oli muuten hyvää vaikka ei ollut riisiä eikä jauhelihaa ollut kypsytetty. Se jopa maistui paremmalta kun ei ollut niin kuivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.12.2009 - 19:50

Googleta kaalilaatikko, niin löydät varmasti monta hyvää ohjetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 21:31

pilko kaali, paista hieman pannulla. paista ja mausta jauheliha. sekoita, lisää siirappia ja tarvittaessa lisää suolaa, pippuria. joku laittoi munamaitoa / lihalientä sekaa ja uuniin. ite en syö - elikkäs tehny olen mutta maun on maistanut äijä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 20:11

Saat monta eri vaihtoehtoa, kun googletat sanalla kaalilaatikko.