miksi nuha tulee?

tai siis miten se hyödyttää ihmisis kehoa, että tulee räkää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.07.2008 - 19:39

Häiriö limakalvoilla.
Syitä on monituisia.
Tarvitaan spesialistijoukko lääkäreitä selvittämään edes osa syistä.
Diagnosointi on vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.07.2008 - 18:02

Nuha on nenän ja usein myös nenän sivuonteloiden limakalvon tulehdustila. Myös silmien sidekalvot ärtyvät usein samalla. Yleisin aiheuttaja on jokin virus. Myös ärsyttävät kaasut ja pöly voivat aiheuttaa nuhaa. Allergia on myös yleinen nuhan syy. Nuhassa nenästä saattaa erittyä limaa tai se voi olla vain tukkoinen.

Lisätty: 31.07.2008 - 18:31

Niin jotta unohtu sanoo myös se, että vastustuskyky ns. pöpöille on jostain syystä heikentynyt, niin sithän ne iskee meihin "viattomiin"....mrrr...

Lähteet:
www.tohtori.fi/?page=2442205...id=3977705

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2008 - 10:04

Nuhan kautta ihmisen oskiontelot puhdistautuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.08.2008 - 13:58

minulla nuha johtuu joko siitepölystä tai flunssasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2008 - 15:05

nuhaviruksia ilmassa ja jos olet altis sairastumaan saat nuhan. Itse en useinkaan sairasta nuhaa enkä nuhakuumetta.