Olenko rouva vai neiti?

Olen juuri eronnut ja pidän (ainakin toistaiseksi) mieheni nimen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.12.2009 - 22:30

ainakin vanhan etiketin mukaan olet rouva,
kerran rouva aina rouva

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.12.2009 - 22:32

Rouvaksihan sitä eronnuttakin sanotaan.Minäkin erosin taannoin ja silti olen vielä herra.....;=) On kyllä eronneita naisia jotka tituleeraavat itseään "ex rouvaksi....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 22:36

Kun olet rouvan tittelin saanut joskus...olet nyt sitten eronnut rouva..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.12.2009 - 22:44

Minulle on käynyt samoin ja olenkin siis mielestäni naitu neiti. Eli rouva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 22:49

Elävän miehen leski!?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 22:58

Oman alkuperäisen Sukunimen palauttaminen ei ole nykyään käsittääkseni mikään ongelma.
Jos haluat pitää Sukunimesi joka on sinulle nk. "tyttönimenä" annettu, niin katso lääninhallituksesi sivut.
Niiltä sivuilta saat tietoa kysymykseen. Pitäs olla ihan helppo juttu.
Tuttavapiirissä jotkut ovat näin menetelleet, eikä ongelmia ole ollut.
Ero on aina ikävä asia mutta ei siitä tarvitse ainaista riesaa ottaa.
Zemppiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.12.2009 - 10:18

Rouvahan sinä olet, ja tulet aina olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 10:42

Rouva miunkin mielestäin. Itse otin entisen tyttönimeni takaisin, kun en voi sietää ex-puolisoani missään muodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 11:55

Otin takasin oman nimen syyskuulla,kun ero tuli voimaan.Ja neitinä sitä nyt ollaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 12:13

Kun tulee tiettyyn ikään,tuskin haluaa kutsuttavan neidiksi,itse yhdistän sen nuoreen/nuorehkoon naiseen,kohteliasta rouvitella kaikkia naisia,niinhän kyniksen(gynekologi) vastaanotollakin tehdään.Itse pidin miehen nimen,silloin oli hankalampaa isän nimen ottaminen takasin,
mies kuin mies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 13:26

Rouva olet ja rouvana pysyt, vaikka ottaisitkin tyttönimesi käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 13:58

Kyllä minun mielestä olet rouva. Kerran kun on naimisiin mennyt niin silloin on rouva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 19:22

Rouva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 20:28

Neiti minä olen, rouvaksi minä en rupea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 14:20

Moni pitää miehen nimen eron jälkeenkin, kuka mistäkin syystä. Eräs keraamikko lähinnä sen takia että miehen kaksiosainen nimi on paljon myyvämpi ja kiinnostavampi kuin oma, lyhyt suomalainen perusnimi. Ulkomaillekin saa kuulemma helpommin näyttelyitä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 20:07

Rouva taidat olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2009 - 03:47

Meillä suomen kielessä ei ole kunnollista sanaa vastaamaan eronnutta rouvaa (kuten esim. englannissa on), joten sanon sinun olevan rouva. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2009 - 13:01

Olet ex-rouva. meillä ei ole kieli kehittynyt samassa tahdissa kun elämä on muuttunut eli pitäisi keksiä nimitys myös virallisiin yhetyksiin, ex-rva on vähän kömpelö. Rouva on sellainen joka on jonkun aviopuoliso.
Nimeään ei kannata vaihtaa missään tilanteessa, muualla niin ei tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2010 - 16:32

Voit olla edelleen rouva jos niin tahdot mutta voit olla vaan elisakin.Elikkä etunimesi mukaan itsestä on kiinni mitä haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2010 - 14:42

etköhän ole ex-rouva, koska olet ollut naimisissa.,vaikka oletkin nyt eronnut.