Onko sulla tinnitusta?Tiedän,joskus vinkuu korvat,mutta tietsikani humina ei ole tinnitusta,miten muilla?

Lisätty: 04.12.2009 - 22:13

Mun äitivainaa puhui usein,kuinka korvissa kuuluu puhelinlankojen vinkuna,naureskelin silloin ,itse olin murkku,et mitä mutsi yms.mutta jossain vaiheessa myöhemmin itse kuulin sen vinkunan,yleensä melun jälkeen.Ehkä nuorena olis voinut olla olematta kovassa musiikissa yms.suojakeinoja
www.tinnitusyhdistys.fi/

Avainsanat: korvien soiminen tinnitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.12.2009 - 18:33

ei ole sittäkään vaivaa, taitaa pahana olla aika kiusallinen olen kuullut

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.12.2009 - 18:51

Ei ole itselläni, mutta sisareni korvat tinnittää. Ei kuulemma aina tunnu niin mukavalta ja tinnitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.12.2009 - 18:57

Korvissani kuuluu jumsutus. Ihan kuin sydän löisi korvissa. Onneksi se ei ole jatkuvaa, mutta joka tapauksessa riittävän usein. On se niin ärsyttävää, että unen saantikin on vaikeaa, kun korvat jumpsuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 20:40

Joskus tuntuu sellainen ihmeelinen...humina ja kutina korvissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 20:54

Sama homma kuin kissanaisella. Jumputtaa joskus korvissa ettei saa nukuttua. (pe....e). Sit täytyy vaan kääntyä sellälleen ja oottaa unta. Tuo tinnitus on minulle aivan uusi termi, mutta luulen sen tarkoittavan jotain samankaltaista. Hyvinhän me tinnittäjät nukutaan, eiks vaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.12.2009 - 21:35

Kyllä, joskus käy näinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 22:07

Ei se tinnitus kivaa ole.Olen siitä kärsinyt parikymmentä vuotta ja se on ihan toista kuin korvien soiminen tai jumsutus!Ääntä ei voi sanoin kuvailla ja lääketiedekään ei hyvin ole vielä siitä ja sen aiheuttajasta selvillä,eikä mitään helpotusta ole toistaiseksi keksitty.Hiljaiset paikat on pahimpia sillä silloin se vinkunan tajuaa parhaiten.Joudun joskus iltaisin pitämään radiota auki ihan sen vuoksi kun tinnitus on kova ja taustaäänet"vaimentaa"sitä.

Lisätty: 04.12.2009 - 22:09

Tai niin oikea nimi on tinnitys,mutta sama asihan se...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 10:44

Vinkuu kyllä etenkin silloinkun olen väsynyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 14:02

Sellasta tinnitystä joka olisi jatkuvaa ei ole.
Yleinen muusikoiden tauti ja varsinkin niiden jotka eivät ole koskaan käyttäneet kuulosuojaimia. Itse käytän nykyään yleisönkin joukossa eareita jos vielä joskus eksyn johonkin musiikkitapahtumaan jossa desibelit ylitävät 100db. Mitään mittaria ei ole mukana mutta kyllähän sen huomaa.

Aikoinaan kun kävin Roskilden festivaaleilla useana vuonna soi päässä vielä viikko tuon keikan jälkeen mutta se loppui aina, silllä altistui mekkalalle neljän päivän ajan noin 15h/vrk.