Kuinka ihmistä joku voi sanoa "Tietokoneneuroosi"...

...olet tietokoneneuroosi. Minulle on sanottu monta kertaa tämä sana.
-Olen työssäni joutunut tekemään töitä 8 tuntia päivässä ja sillä saanut
elantoni liki 20 vuotta ja silti minua moititaan sanalla olen
tietokoneneuroosi,
en ymmärrä
pitääkö nykyään olla lapio kädessä että on työtä tekeväisen näköinen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 22:32

Ihminen ei voi olla neuroosi. Neuroosi on sairaus, pakonomainen tarve tehdä jotain toistuvasti voimatta muuttaa sitä. Jos siis teet työsi vuoksi tietokoneella töitä päivittäin ei sinulla voi olla tietokoneneuroosia ellet itse voi olla tekemättä sitä (esim. lomalla et voi jättää tietokonetta rauhaan). Jos joku muu väittää toista niin hänellä on jokin fobia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.12.2009 - 09:20

Tietsikalla tehtävä työ on työtä niin kuin muukin työ. Nettiriippuvuus on taas ihan eri asia. Silloin ei aikaansa enää voi eikä osaa kuluttaa muuten kuin netin ääressä. Neuroosin jo kuvasi tuossa Arnipoppa edellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 14:25

Neuroosi sielullinen (psyykkinen) häiriötila, joka on vähemmän vakava kuin psykoosi ¶ Neuroosiin voi liittyä voimakasta ahdistusta, pakkomielteitä yms., mutta siinä todellisuudentaju ei ole (vakavasti) häiriytynyt. Vrt. psykoosi. Arkikielessä sanan "neuroosi" käyttö on vain arvio toisen ihmisen tilasta ilman sellaiseen arvioon tarvittavaa pätevyyttä.

Mahtaako tuolla sinun tietokoneellasi olla sielu jotta se voisi potea neuroosia?

Lähteet:
www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/...anatn.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.12.2009 - 18:31

Voihan tämä neuroosi ilmetä siten että ihmisellä on pakonomainen tarve olla jatkuvasti tietokoneella. Mutta työssä sitä tehdään työkseen mutta vapaa-aikana se voi mennä lähelle neuroosia.