kuinka saan sormuksen irti sormesta

olen koittanu jo saippuaa

Lisätty: 03.12.2009 - 20:34

onko vaarallista pitää sitä jos se pyörii nivelen alla ja ei kuitenkaan lähde pois eikä sormikaan oo yhtään oudon värinen?
paitsi nivelen kohta on turvonnut vähän - varmaan lukuisista kerroista vetää sormus irti?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 18:26

saippuakonstihan on se perinteinen, saippuoi (runsaasti) kätesi ja nuljuttele sormus irti, niin se useimmiten lähtee, jos ei niin sitten leikaukseen

Lisätty: 03.12.2009 - 18:29

samperi vasta nyt huomasin tuon lisäyksesi, anteeksi, jos se irti täytyy saada, niin eipä siinä taida auttaa muu kuin katkaisuhoito

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 17:23

terveyskeskuksessa katkaisevat sormuksen,
tai kultasepänliikkeessä.

tällä palstalla löytyi myös neuvoja:
keskustelu.plaza.fi/ellit/ko...hkisormus/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 17:37

Jääkylmässä vedessä tai jos pakastimessa on jäitä niin niitä sormen päälle.Kyllä se sen verran kutistaa sormea,että uskon lähtevän.Jos pakko on poikkaista niin sen voi hyvin itse tehdä sivuleikkureilla tai vastaavalla mutta kyllä se kylmä pitäisi auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 18:38

Jos sormi turpoaa pahasti rempoessasi sormusta niin mene ensiapuun. Niillä on siellä leikkuri jolla sormukset saadaan nätisti poikki ja ne voidaan korjata myöhemmin kultasepänliikkeessä. nim. "Kokemusta on"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 19:14

Samoin täällä,kokemuksen syvällä rintaäänellä;kultaseppä pistää siististi naks sen sormuksen,ottaa sokerisaksen näköiset työkalut ja levittää sormuksen paloja ja pääset pälkähästä.Älä vaan pidä liian pitkään,itse tein näin ja nyt on sormi edelleen turvoksissa nivelen kohdalta ja vioittunut ilmeisetsi ikuisesti.

Lisätty: 03.12.2009 - 21:33

Vaarallista?Ei räjähdä tms,mutta oma sormeni on nivelestä pahasti paisunut sekä jäykkä eikä tule soukaksi enää.Liian pitkään pidin sitä sormusta sormessa,ei sekään ollut turvonnut ja sormus pyöri sormessa,mutta en saanut sitä enää pois.Omapa on sormesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 19:21

Pidän kättämahdollisimman kylmässä vedessätai ole ulkona jonkin aikaa ilman käsineitä. Näin sormesi ainakin jonkin verran "kutistuvat".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 19:57

Saippualla tai käsirasvalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 21:01

Muumeissa muumipeikko laittoi kätensä ensin tulikuumaan vesi sankoon, sen jälkeen nipsu haki jäätelön ja muumipeikko laittoi sormensa sinne, niin se lähti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 09:38

No jos se sormus edelleenki on sormessasi (vaarallista jo) niin mene nyt jo ihmeessä sinne kultasepälle tai lääkäriin. Yleensä sormus irtoaa, kun pitää sormeaan kylmässä kauan ja välillä kättä kohoasennossa. Toista niin, kyllä irtoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 00:28

Isälläni se lähti ainoastaan peltisaksilla, ei saanut kylläkään enää sen jälkeen korjattua.