Riiteletkö rakentavasti ?

Avainsanat: riitely

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2009 - 21:41

rakentavasti? silloin annan palautetta ja kuuntelen selityksiä.
riitely ei ole koskaan rakentavaa. siinä antaa tulla oman pahan olon ja sättii, huutaa, mököttää. pitää purkaa itsensä. saman ottaa sitten vastaan toiselta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 15:31

En. Olen todella huono riitelemään. Kotona ei saanut riidellä, oli sellainen periaate että kaikki on sovussa keskenään ja muuta tekopyhää. Olen siis tottunut välttelemään riitoja. Se tulee niin luonnostaan. ^^'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 15:45

En osaa riidellä kun suutun tai loukkaannun liikaa ja siksi vältän sitä enkä tosiaan muista koska viimeksi torailin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2009 - 15:51

En saa tilaisuutta sanoa poikkipuolisia ajatuksiani. Tyrmäys tulee vastapuolelta välittömästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 18:40

En todellakaan riitele rakentavasti vaan vihellän pelin poikki alkuunsa koska kahden murrosikäisen ja keski-iän kriisissä kamppailevan siipan kanssa riitelykiintiöni on täysi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 19:26

Lapsuudenkodissani minulle opetettiin, että ei saa riidellä ja riitely ja suuttuminen on jotenkin täysin sopimatonta. En osaa riidellä lainkaan, mikä on sikäli huono asia, että moni asia selviäisi varmasti helpoiten riitelemällä asia pois päiväjärjestyksestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 19:30

mies joka on elänyt samassa taloudessa neljän naisen kanssa
(yksi aloittelemassa vaihdevuosiaa, kaksi murrosiässä ja yksi pahimmassa uhmaiässä)
ymmärtää ettei kannata riidellä yhtään mistään, yhtään millään tavalla, eikä koskaan, sillä aina siinä käy kuitenkin huonosti,

parasta kun vain rakentavasti ilmoittaa miten asiat on ja missä mennään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.12.2009 - 21:57

En riitele. Lopetan sen poistumalla. Minun kun ei ole pakko riidellä kenenkään kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 22:53

Tuskin muistan aikaa, kun olen viimeksi riidellyt.
Ex:n mukaan meillä oli hirveitä riitoja, kun en katsonut hänen kaikkia juttujaan lainkaan kommentoimisen arvoisiksi.
Teinitytön kanssakaan ei synny suurta draamaa oikein mistään. Mahtaa johtua siitä, että hän on meistä kahdesta selkeästi älykkäämpi.
Nykyisen rakaan kanssa en osaa kuvitella, että meille voisi mitenkään syntyä riitaa yhtään mistään.
Ikävätkin asiat vain töksäytetään pöydälle, koska ne ovat faktoja jotka käsitellään pois useimmiten makean naurun säestyksellä.
Viideen vuoden jälkeenkään en tahdo uskoa, että tällaisia ihmisiä voi olla olemassa.
Jos jostakin kinaamme, on se, kun suunnitellaan mitä tehtäisiin, niin kumpikin haluaa ehdottomasti tehdä sitä, mitä toinen esitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 09:50

Kun vastapuoli on rauhoittunut, heitän (omasta mielestäni) rakentavan kommentin hänelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.12.2009 - 13:31

tottakai, melkein aina ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 02:59

Yritän kaikissa tilanteissa kääntää riitelyn keskusteluksi, sillä huutaminen ahdistaa minua.

5-vuotisen avoliiton aikana ei ole ollut yhtäkään riitaa, mutta appiukon kanssa senkin edestä.