Kertokaa helppo tapa millä auton ovet saa auki pakkasella. Nyt ne ei aukee kun pitäis lähtee töistä kotiin eikä ne oo ees lukossa.

Kaveri lainas lämmitysjohtoa kun oli viisaana immeisenä laittanut sen auton ulkopuolelle. Ei ole paljoa pakkasta mutta kosteus on varmaan aiheuttanut tuon jäätymisen.

Avainsanat: auton ovet jäässä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 15:41

Lämmitä lukkoa ja tiivisteitä tehokkaalla tukankuivaajalla ja yllä hyvä temppu.
Sekä jatkossa huolehdi siitä, että auton sisätilat pysyy kuivana, lukkoihin lukkosulaa, sivele ovien tiivistekumit silikonilla, kaupoista saa siihen tarkoitukseen "puikkoja" joissa sivelyä varten on sieni päässä. Hanki ja käytä sisätilan lämmitintä 1-2 tuntia ennen liikkeelle lähtöä, sulattaa ikkunat ja vähentää niiden huurtumista alkumatkasta. Käytä auton päällä puolipeitettä.

Lisätty: 03.12.2009 - 22:39

Lisään vielä varmuuden vuoksi, että tarkoitan voitelevaa silikoniöljyä jota saa nesteenä, puikkona ja spraypakkauksissa, enkä missään nimessä silikoni tiivistemassaa tai liimaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 15:28

Muovipussiin lämmintä vettä ja sen laittaa ensin lukon kohdalle ja jos tiivisteistä jumittaa niin niiden kuhdalta lämmittää myös vesipussilla(muovikassilla) Kyllä toimii!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2009 - 15:49

Tiivisteiden kuivaus auttaa aika paljon.

Lisätty: 09.12.2009 - 13:32

www.ostokset.fi/pd/44fb076c/

Unohdin tuolla aiemmassa vastauksessani mainita tuosta silikonipuikosta joka on tarkoitettu autojen tiivisteille. Kokeile sitä. Tuli mieleeni kun kävin laittamassa oman autoni lämpiämään ja siinä tahtoo myös olla samoja ongelmia: ovet eivät tahto lähteä auki ei sitten millään suojan jälkeen pakkaskelissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 19:01

Sipaise silikonia tiivisteisiin ennen pakkasia!
Viimeyönäkin ovet pelasi mutta ikkunoissa oli "piikkamista" auki viikon lomaparkissa seisottamisen jälkeen että näki ajaa kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.12.2009 - 21:50

Tuota silikonia meinasin minäkin ehdottaa. Koskaan ei ovet jäätyneet kiinni. Se oli mieheni käyttämä aine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 09:55

Yks juttu on kun auton jättää ajon jälkeen ulos pakkaseen, niin pitää ovia jonkun aikaa auki. Näin pääsee lämmin ilma ulos autosta, eikä kosteus tiivisty lukkoihin eikä oventiivisteisiin niin helposti. Silikonia kannattaa suihkuttaa oventiivisteisiin.