Oletko kova pohdiskelemaan?

Vai meneekö kuulemasi, lukeamasi tai näkemäsi ohi vain läpihuutojuttuna?

Avainsanat: pohdiskelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 17:49

mie pohdiskelen hyvin paljon kaikkea etukäteen .ettei tulisi yllätyksiä .
kaverit on välil ihmeissään ett mistä tiesit ottaa / ottaa selvää ym..
kai sen oon kantapään kautta oppinut . mutt on se välillä raskasta ajatella kaikkien parasta ja hyvin vointia . joskus . joskus . haluan sen vapaa päivän minäkin ja annan jonkun muun ajatella

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Olen kuullut sanonnan: antaa hevosen surra, sillä on isompi pää. Näin kannattaa meidän ihmistenkin joskus tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 13:17

Kyllä minä öisin paljon pohdiskelen asioita , olen huono nukkumaan kipujeni kanssa. Ja moneen ongelmaan tulee myös ratkaisu yöllisen pohdinnan jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 14:08

Hmmm jos tätä nyt oikeen kovasti miettii niin... enpä tiedä... voi olla, tai sitten ei... Enhän mie pohdiskele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 15:24

Mie pohdiskelen liikaakin. :) mutta minusta se on kyllä hyvä asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 18:20

ainahan sitä yrittää sovitella uutta tietoa sinne vanhojen joukkoon, pohdiskella miten mikin mihinkin liittyy ja vaikuttaa .... siinäpä sitä elämäntehtävää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 18:49

Pohdiskelen aina vähän liikaakin. Esim. kun minulle sanoo, että pihalle istutetaan puu, alan miettiä, että miksi. Kun saan vastauksen siihen, alan miettiä, että kuka on päättänyt, että juuri se ihminen päättää istuttaa juuri sen puun juuri siihen paikkaan juuri tänään. Tai sitten alan miettiä, mistä puu koostuu, miksi puu on juuri puu, mikä siitä tekee puun yms. Loppujenlopuksi minulta menee hermot kun en keksi vastauksia ja lopetan pohtimisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 19:33

Monet asiat menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta sitten taas monia asioita pohdin ja pähkäilen paljonkin. Viimeks tänä aamuna päivänlehteä postilaatikosta hakiessani aloin pohtia, mitä tapahtuisi,j os tuo taivaalla mollottava kuu yhtäkkiä vain katoaisi eikä näkyisienää ikinä. Joskus jään pitkäksi aikaan miettimään näitä napsu-palstan asioitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 10:14

Kyllä usein iltaisin mietin näitä napsujuttuja ja hyviä ystäviä täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.12.2009 - 13:32

todella kova!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 22:33

Kyllä välillä podiskelee asioita...aika tarkaan... mitkä painavat mieltä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 14:53

Ennen pohdiskelin paljonkin, nykyään elän hetkessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 02:54

Olen sen verran paljon asioita elämäni aikana kokenut, että kyllä sitä väkisinkin jää pohdiskelemaan. Viimeksi tänään hautausmaalta palatessamme pohdin asioita avomiehen mummuun liittyen. Hänelle mummu oli rakas ja hänestä puhutaan paljon, mutta tämä dementoitui ennen kuolemaansa ja oli jonkin aikaa myös hoitokodissa. En ole häntä koskaan tavannut, mutta olen ollut hänen hautajaisissaan. Liikutun hänen haudallaan yhtä paljon kuin omaisteni haudalla enkä osaa sanoa miksi.