Parsitteko vielä puhki kuluneet villasukat vai laitatteko lumppu keräykseen? Minä kyllä parsin jos sukat ovat lempparit minulle.

Avainsanat: parsitteko villasukkanne vielä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 11:05

hyvin harvoin käytän villasukkia,
eipä kulu käytössä,
uudenuutukaisiakin vielä löytyy,
taannoin kyllä koulussa oli opeteteltava sekin taito, sukanparsiminen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 11:12

Eipä niitä tule parsittua jos ovat oikeasti ohueksi kuluneet ja sitten rikki, mutta jos esim koi on syönyt reiän niin sitten on kyllä helppo korjata parsimalla. Nuorempana tykkäsin kovasti siitä korinpunonta parsimisesta puukauhaa avuksi käyttäen niin ei tullut sormiin reikiä! Jos on pitkät ehjät varret niin niitä on kiva käyttää talvella säärystiminä ja lumilukkona. Uudet hipulit tulee ostettua myyjäisistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 11:33

En parsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 11:49

Ei paljon villasukkia käytetä, äitini niitä kutoo koko suvulle ja parsii jos tarvetta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 11:55

Niin harvoin käytän, että ehjinä ovat pysyneet kauan ja uusia on pinossa hyllyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 12:14

Minun ei tarvitse parsia puhkikuluneita villasukkiani, sillä yli kahdeksankymppinen anoppini kutoo niitä ajankulukseen ja sormien toimintakykyä ylläpitääkseen lähes jatkuasti koko suvulleen. Näitä kauniita ja kestäviä sukkia on minullekkin tullut vuosien saatossa niin paljon, että jos parsisin rikkimenneet en saisi koko elämäni aikana kulutettua kaikkia korjauskelvottomiksi asti. Risat heitän tästä syystä lumpunkeräykseen aivan huoletta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.12.2009 - 12:30

En parsi, vaikka taito on hyppysissäni. Uudet ostan tai kudon tarpeen mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2009 - 12:32

Mieluummin leikkaan teräosat pois ja kudon uudet tilalle. Säästää aikaa, vaivaa ja lankaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 13:33

En parsi villasukkia. Niitä on jo joutunut aika paljon pesemään ja kuosi kärsii siitä, lämpimyys häviää myös. Neulon aina uudet tai pikemmin muutama pari uusia on odottamassa valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 18:07

niitäkin aikoja on eletty että tuli parsittua samaa sukkaa useampaakin kertaan, nykyisin kyllä lähtevät lentoon heti kun reikä ilmestyy (usein reiättöminäkin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 15:18

valakiaha vaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 00:12

Siinä vaiheessa kun menevät puhki ovat yleensä joka paikasta muualtakin jo vanuneet siihen kuosiin että joutavat roskien mukana pois.