X
Kysytty: 03.12.2009 - 10:27

Miten opin Englantia?

Ei "koulussa" vastauksia, koska koulussa en kyseistä kieltä ole koskaan oppinut!

Avainsanat: englanti oppiminen x

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 17:48

siinähän niitä viisaita neuvoja jo tuli koko läjä, senkun valitsemaan sopivinta

itsellä se oppiminen otti aimo harppauksen kun innostuin lukemaan Hemingwaytä ja Steibeckiä alkukielellä ja samanaikaisesti katselin/kuunteli leffat ilman tekstejä

myös Irlannin levottomuudet auttoivat paljon, uutisointia siitä seurasin englantilaisista sanomalehdistä (koulunumero nousi kahdessa lukukaudessa vitosesta kymppiin vaikken kerennyt edes läksyjä tekemään)

eli tee enkuksi jotain sellaista mikä sinua kiinnostaa, siitä se lähtee

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 10:32

osta sellaisia kuuntelu kasetteja , ainakin mainostavat , et ovat helppoja , mut omaa kokemusta ei ole , jot en voi antaa oman kokemuksen sanaa tuohon kyssäriin...myy tai ainakin joskus oli myynnis valituilla paloilla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2009 - 10:52

Käy kirjastosta lainaamassa oppicd:tä ja jos löydät siihen kuuluvan kirjakin, niin ota sekin. Kuuntelemalla ja lukemalla. Itse kuuntelen tässä koneella ollessani yhtä cd:tä. Kyllä tuonne päähän jotain jää. Ja nuo ulkolaiset sarjat, niistä jää myös mieleen. Vaikka Kauniit ja rohkeat ovatkin hömppäohjelma minun mielestäni, niin silti tykkään katsella sitä koska siinä puhutaan erittäin selvää ja huoliteltua englantia. Ja suomennoskin on aika lähellä oikeaa, tosin kaikkia eivät suomenna. Sen olen siinä jo oppinut. Onnea opiskelulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 10:56

jos et halua ostaa esim. kieliromppua, lainaa kirjastosta.
netissäkin on jopa ilmaisia kielikursseja.
kansalaisopiston kurssit,
kirjeenvaihtokaveri,
kielimatkat,

nettikurssi:
www.linguhouse.com/Dir/Home/...me_FI.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 11:21

Itse opin parhaiten kun olin lähes puoli vuotta Amerikassa perheessä ja oli pakko puhua englantia. Kansalaisopiston kurssit on myös hyviä, jos yksinopiskelu ei ota sujuakseen. Nuoret oppii tosi paljon TV-sarjoista ja yleensä myös tietsikan kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 11:36

Kun katsot telkkaria, koeta olla katsomatta suomeksi tekstityksiä, kuuntele englanninkielistä musiikkia, lue englanninkielisiä kirjoja ja lehtiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 12:13

Kuuntele,lue ja yritä sääätää tv-ohjelmista tekstityspalkki pois,osaat norttinä varmaan senkin.Hommaa sarjakuvakirjoja,niissä arkikieltä.Minusta kielen oppii melkein itsestään,kun pidät korvasi auki ja tallennat memoryyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.12.2009 - 12:25

Muuta englantia puhuvaan maahan. Silloin on pakko oppia, jos meinaa pärjätä siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 13:10

Kato vaan kasapäin leffoja ilmantekstityksiä. Amerikkalaisia leffoja missä puhutaan selkeetä helppoa englantia, hollywood leffoja ;) Puhu aina englantia kun on mahdollista. Älä välitä vaikka sanoja ei meinaa löytyä, pitää yrittää että voi oppia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 14:38

Mikäli et koulussa oppinut englannin kieltä, aika vaikeata se on muutenkaan eli sinulla ei ole mitä ilmeisimmin "kielipäätä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 15:29

Lue englannin kielisiä kirjoja. Tai novelleja. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 17:42

Olisikohan intensiivikursseista apua mikäli et lähde ulkomaille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 10:33

Pyydät jonkun kieltäosaavan napsulaisen englanninkieliseen kirjeenvaihtoon kanssasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 13:04

Kaveri oli lontoon hammersmithissä töissä 7vuotta ja opetteli (puhe)kielen katsomalla nimenomaan englantilaisia elokuvia ja sarjoja vuoden ennen sinne muuttoa lähes joka päivä. Tosin osasi kieltä melko hyvin ennenkin mutta halusi parantaa nimenomaan puhekieltä ja onnistui siinä television välityksellä erinomaisesti.
Työpaikkana hänellä oli tuo;
en.wikipedia.org/wiki/Hammer...h_Hospital

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 02:39

Kirjakaupoissa on runsaasti kielikurssikirjoja, joita voi lukea ihan omatoimisesti. Kielitaidosta riippuen voi alkaa katsella televisiota niin, että peität tekstityksen. Itse olen oppinut suurimman osan englannin kielen sanastosta ihan televisiota katsomalla :D (Mä olin yläasteen päättäessäni ysin oppilas englannissa, vaikka pari ekaa vuotta oli ihan huuhaata ja tunneilla katseltiin piirrettyjä.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2014 - 21:17

Englannin kieltä voi oppia ainakin EF:n kielimatkoilla (tai kielikursseilla, jos olet kielimatkalle liian vanha). Sanoit, että koulussa et ole koskaan oppinut englantia. Vaikka kielimatkoilla ja -kursseilla käydään koulua on siellä opetus kuitenkin erilaista ja englantia "joutuu" käyttämään muutenkin. Kielimatkalla ja -kurssilla saa ainakin varmuutta käyttää kieltä. :)