Kuinka paljon vangille pitäisi maksaa korvausta siitä, että hän joutuu tekemään tarpeensa ämpäriin?

Asiantuntijan mukaan ainakin 50 euroa päivässä. Riittääkö se?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 11:20

- eikös vangeille voisi laittaa vaipat,
niinkuin vanhuksille jotka eivät vessaan pääse kun ei ole kukaan auttamassa!

Kysyjän kommentti

Ehkä he kuitenkin laittaisivat ne vaipat mieluummin itse?
Vaippapaketin, mieluummin pestäviä kestovaippoja, voisi jättää pöydälle ämpärin vaihtoehdoksi. Saisivat sitten itse pestä ne niin hyviksi kuin haluavat.
Maassamme on todellakin isompiakin murheita, kuin rikollisten vessat. Esim. sotaveteraaneja ja kaikkia muitakin mökeissä asuvia vanhuksia kiusataan kunnallliseen viemäriin liittymispakolla, vaikka viemäristä ei ole tietoakaan ja taloudessa on vain tiskiallas ja vessa ,se ympäristöystävällisin on liiterin takana.
Tarjotaan maksettaviksi kymmenien tuhansien mummonmarkkojen liittymiä, jotka ehkä tulevat muutaman vuoden päästä.
Useimmat yli kahdeksankymppiset eivät usko edes elävänsä siihen asti..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 08:13

Ei mitään. Monilla ihmisillä on Suomessakin vielä vain ulkohuussi, siis kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 08:37

Parempi ämpärissä kuin housussa. Ei tarpeidentekemisestä pidä maksaa. Eri asia on tietenkin kuinka se on hygienisesti järjestetty eri paikoissa. Kyllä se on vieläkin ämpäri nurkassa jossain maaseudulla, ainakin talvipakkasella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 09:03

Voi rassukoita....satanen päivässä heille vähintään.......pitää pysyä pois sieltä niin ei tarvii ämpäriin pissiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 09:15

Ei mitään.
Kunhan sinne joutuu rikolliset,
ei mielipide tai vastaavat vangit kuten muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2009 - 09:26

Miksi niille pitäisi maksaa, osana rangaistustahan sen pitäisi olla. Jos he rahaa siitä saisivat, niin taitaisi olla maailman helpoin tapa tienata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 09:27

noilla palkoilla monikin varmaan siirtyisi mielellään kuseskelemaan ämpäriin

(50/päivä tekisi pyöreesti 1500 € / kk Elon laskuopin mukaan)

ps. sama korvaus vanhainkoteihin, pääsis mummokin tienisteille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 10:30

Minä ajattelen aina ihmistä olipa se kuka tahansa. Kyllä minun mielestäni
ihmisellä pitää nykyaikana olla joku paikka jossa on yksityisyys taattu.
Kysymys oli harkitsematon kysyjältä. Minä en ainakaan ole kenenkään
ihmisen tuomitsija eikä minulla ole siihen oikeuttakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 11:40

Vai vielä rahallista korvausta, kaikkea sitä kuuleekin. Ei missään tapauksessa. Vessat vangeille ja sillä siisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.12.2009 - 12:12

Kyllä se viiskybää kuulostaisi ihan kivalta korvaukselta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 12:17

Mikäs juttu tämä taas on?Minimipalkka vangeille ämpäriin asioimisesta ja jos lakkoilevat,ämpärit pois,lakon seuraus sellissä parin viikon päästä aika kakkainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.12.2009 - 12:21

Jos siitä maksettaisi, niin kaikkihan sinne hankkiutuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 12:31

Paljonko vanhukselle pitäisi maksaa korvausta siitä, että vaipat vaihdetaan vasta aamulla vaikka tarpeet tulivat housuun jo illalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 13:57

Ei todellakaan mitää korvauksia. Pitäähän sitä vähän rangaistusta olla... Sijoitetaan ne rahat vaan terveydenhoidon piiriin, enkä tarkoita vaan vankien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 14:03

Vai vielä pitäis maksaa siitä ,että on itsensä kiven sisään hommannut!Vangille itselleen ilmaista:ruoka, asuminen.ynm.Mitäköhän maksaa vangin täysylläpito per vrk yhteiskunnalle?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 22:45

Ei yhtään mitään.Tuntuu,et vangeil on olot ku hotellis.On telkkarit ym pelit ja vehkeet.Vapauduttua uusivat rikoksensa ja joutuvat takas,mikäs siel olles täyshoidos.Vankilanha kuulus olla paikka jossa vanki suorittaa tuomionsa ja katuu tekojaan eikä vapauduttuaan enää menis rikoksen tielle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 01:42

Hei mä tiedän tän jutun! te rikkoisitte ihmisoikeuksia aika railakkaasti. Satanen paskomisesta ja 50€ siiitä toisesta.ööööh,vitsi..eikö hyvä? Mä kaappaan lentokoneen joos tuo juttu menee läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 15:40

Voi hyvät hyssykät sentäs - pissikööt pottaan jos ovat sinne itsensä hommanneet. Eikä mitään palkkaa mokomille- ei yhtään mitään vettä ja kuivaa leipää vaan sanon minä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 21:44

riippu vähän syystä miksi siellä vankilassa on.
tapa toinen vaikka kännissä autolla niin mun puolesta saa vaikka syödä samasta ämpäristä.
nappaa leipä kaupasta nälkääsi - femma kakkihädästä on hyvä. on leipärahat sitten valmiina kun pois pääsee.