menettekö veneeseen ilman pelastusliivejä

eilen 2 venettä kolaroi pattayalla,muutama turisti kuoli koska heillä ei ollut pelastusliivit päällä

Lisätty: 10.12.2009 - 16:49

www.pattayapeopleradio.com/d...icle=20204

Lisätty: 15.12.2009 - 03:17

uutinen ei ylittänyt uutiskynnystä suomessa,,uhrit 4 kpl olivat TAIWANISTA

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 12:30

En. Olen sitä mieltä ettei kenenkään uimataito yksin riitä pelastautumiseen . Ilman liivejä voi hukkua veneonettomuuden sattuessa matalaan rantaveteenkin. Tällaista tapausta olen itse ollut seuraamassa läheltä ilman että kukaan paikallaolleista olisi ehtinyt auttaa uhria riittävän nopeasti. Haluan liivit päälleni pukemalla antaa hyvän esimerkin muille ( erityisesti omalle pojalleni) siitä miten vesillä pitää pukeutua järkevästi.

Kysyjän kommentti

olen samaa mieltä,aina pelastusliivit päälle

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2009 - 06:13

pelastusliivit päällä jopa soutuveneessäkin.
( vaikka eihän täälläpäin ole edes kunnon järviä, joki ja muutama allastettu järvi )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 08:11

Mukana ovat, mutta harvemmin päällä.
Ei minulle koskaan mitään satu, vaan muille. Tänä kesänä hukkui kaksi veneilijää lähivesille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 08:32

Teoriassa en, käytännössä kyllä,kun soutelen ihan rannassa. Kanootissa käytän pelastusliivejä ja moottoriveneillessä tietty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 09:22

kyllä sitä on vanhakin pikkuhiljaa oppinut
käyttämään veneillessä liivejä ja pyöräillessä kypärää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 09:23

En mene, enkä mene kyllä Pattayallekaan, ei Thaimaaseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2009 - 09:25

Tunnustan että menen veneeseen ilman pelastusliivejä enkä myöskään laita niitä päälleni omassa veneessä. Siinä ne on heti saatavilla jos tarve tulee, mutta ehdinkö ne pukea tarvittaessa, se onkin sitten ihan eri juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 09:54

menen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 10:23

No empä ole aikoihin veneessä ollut.Mutta en kyllä sinne menis ilman veneilyliivejä.Mutta nää yhdet liivit minulla on joka päivä päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 11:41

Tuossa kotirannassa ei aina tule laitetuksi, mutta ulkomailla varsinkin varmasti laitan veneilyliivit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.12.2009 - 11:50

En ole koskaan soutuveneessä ollessa laittanut pelastusliivejä. Ei sen puoleen, miten olisi laittanut, kun ei niitä ollut lähimaillakaan. Olen luottanut hyvään uimataitooni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.12.2009 - 12:12

voisin mennäkkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 12:19

Riippuu aluksen koosta. Luotan Oasis of the Seas aluksella pelastuslauttoihin jotka vetävät liki 500 pipoa per lautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 12:27

Ja kaikilla 500 pipolla on liivit päällään mennessään pelastuslauttoihin.
Muutamat kerrat on pakko ollut pitää liivejä päällä,hankalat,mutta vättämättömät tietyissä tilanteissa.Myönnetään ettei isohkolla merellä ollut liivejä,lähistöllä käden ulottuvilla kyllä.Lähivesillä olen pitänyt,tosin täällähän apu on lähellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 13:59

Kyllä sitä on lammelle lähdetty ilman pelastusliiviä. Isommille vesille ainapelastusliivit niskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 20:08

Joskus käytän, joskus en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 10:39

Joskus olen tuolla ruotsin veneessä ollut ilman liivejä. Kerran tai pari. Viking Line vai mikä se oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 00:08

Siis ne on kyllä aina mukana mutta harvemmin päällä, varsinkin jos soudan niin ovat jotenkin pakkopaitapaisen ahtaan oloisia. Toisaalta jos tytär on mukana niin melko rannassa pyöritään, hänellä on aina pelastusliivi yllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2009 - 02:35

Käytän aina. Tulee samalla lailla alaston olo, kuin jos ajaisi ilman turvavyötä. Ulkomailla en ole ollut sellaisessa tilanteessa, että olisi pelastusliivejä tarvittu.

Jos mies meinaa mökillä lähteä kalastamaan ilman liivejä, niin mulla on elämäni ainoa tilaisuus jäkättää.

Olisi kiva saada linkki tuohon mainittuun uutiseen, kun en ollut asiasta kuullut.