Taide-Napsut,otatteko kunnon taidenäyttelyssä ääniteopastuksen tai kuljetteko itse ilman opastusta?

Tuli mieleen tänään Picasso-näyttelyssä,kun lunastin kuulokkeet ja kuuntelin,avautui moni asia Pablon teoksista sen avulla.Kunnon näyttelyllä tarkoitan esim.Picasso-näyttelyä,joka sai täydet pinnat.Tosi hyvä,meinaan uusia käynnin vielä kerran!

Avainsanat: hieno ateneumin picasso-näyttely

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.12.2009 - 20:04

yleensä kuljeskelen (ja pysähtelen) omia aikojani (kun on ne Camel bootsitkin),
mulla toi ajatuksenjuoksu ja fiilistely menee niin omaa tahtia että parasta näin
niitä taustoja olen joko lueskellut ennakkoon tai sitten jos jää kierhtämään niin jälkikäteen,

Picasso-näyttely oli tosiaan hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 02.12.2009 - 20:23

Minulla on niin suuri aukko sivistyksessä ja myönnänkin etten ole yhdessäkään kunnon taidenäyttelyssä käynyt. Ainoastaan tämän kylämme kuuluisan taidemaalarin näyttelyn kävin tuossa paikallisessa ravintolassa katsomassa. Joka johti siihen että hän maalasi "vahingossa" minulle taulun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 20:56

Jos on jonkun nimekkäämmän taiteilijan näyttelystä kysymys, valmistaudun jo kotona etukäteen lukemalla pohjatietoja mahdollisimman paljon. Ja katselen kirjoista teoksien kuvia. Luen myös heidän elämänkertojaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.12.2009 - 00:28

Omia aikoja kuljen minäkin. Haluan tutkia omaan tahtiini. Opastetut kierrokset ovat rasittavia. Tutkin sitten jälkeen päin, jos joku asia on epäselvä tai minulle kokonaan outo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 09:50

Yleensä luen taiteilijoista jo etukäteen eli tiedän mitä suuntaa edustavavat jne, joten kuulokkeita en tarvitse. Olen käynyt vuosien varrella paljon tunnettujen taiteilijoiden näyttelyissä Ranskassa ja muualla joten taide-elämä on tuttu laji. Aikamoinen määrä taidetta koskevaa kirjallisuutta on kotikirjastossani.

Lisätty: 03.12.2009 - 09:52

Opastetuilla kierroksilla olen ollut Ateneumissa, omalle ryhmälle järjestetyissä ,ja se kyllä kannattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.12.2009 - 12:15

kuljen ihan itse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2009 - 01:51

En uskalla katsella edes tauluja kun vanhoissa taloissa täytyy vahtia ettei astu torakan päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 23:58

Otan sen listan joka on yleensä porstuassa mukaan ja luen siitä jokaisen maalauksen/ryijyn/keramiikkaesineen kohdalla mitä kerrotaan. Ilman sitä on turha lähteä etenemään, muuten jää usein tärkeät tiedot hämärän peittoon.
Kuljen itse, mutta aina sen vihkosen kanssa, joskus voi katsella jotain juttua useamman minuutin ja jonkun ohittaa nopeammin, ryhmissä se on vaikeampaa.

Viimeksi olin kesällä Tuomas Sopasen "Ryijy elää" näyttelyssä Joensuussa, kyseiset ryijyt olen kyllä nähnyt hänen kotonaankin useamman kerran. Vanhimmat ovat yli 200 vuotta vanhoja mutta erittäin hyväkuntoisia, tosin eipä niitä mattoina ole kukaan pitänytkään. Tuossa jotain kuvia ja juttua professorista;
www.ryijy.com/tekijat.html
Minulle tuo on mielenkiintoinen kunnon näyttely.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 21:46

en ole koskaan taidenäyttelyssä ollut, mutta saletti on että jos joskus pääsen vaikka louvreen taikka eremitaasiin - en tasan pilaa sitä lörpötyksellä. ihan hiljaa kattelisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2009 - 18:38

ennakkotiedoilla ja jälki opiskelulla, paikalla pelkkää visuaalista nautintoa