Mitä muuta voisi keittää samassa..kun keittää perunoita??

Lisätty: 02.12.2009 - 15:38

Säästyisi sähköä..jos hyödyntää..

Avainsanat: sähkönsäästö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.12.2009 - 18:45

Ritilällä saa tosiaan keitettyä höyryssä muita vihanneksia ja helpompi vahtia,kananmunia voisi keittä perunoiden kanssa,mutta hiiden pitäisi pysyä ehjinä.Kuten valperi,yritän keittää enempi pottuja,niitä on ihana paistaa seuraavina päivinä sipulin kanssa,tai omelettiinkin käyvät.

Kysyjän kommentti

Kiitos monipuolinen vastaus..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 02.12.2009 - 15:47

Höyrytysritilällä kypsyy kätevästi vihannekset, itse olen lämmittänyt esim. jauhelihapihvejä tai lihapullia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 16:17

"Se muu" maksaa myös, joten tulee halvemmaksi syödä vain ne perunat.
Eräs professori kertoi lehdessä, että hän ei keitä kaurapuuroa ollenkaan, vaan syö kylmänä. Näin säästyy sähköä ja tulee syötyäkin vähemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 16:28

ei sinne pottukattilaan kannata paljon muuta tunkea,
kun keitän perunoita, yleensä keitän reilusti yli tarpeen,
syömättä jääville löytyy paljon käyttöä seuraavinakin päivinä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 17:00

Kananmunat olen joskus keittänyt perunoiden kanssa.Täytyy vaan muistaa,että munat kypsyy vähän nopeammin...;O.Muksuna piti pestä kädet perunakeitinvedessä kun oli kuulemma terveellistä?No,onhan nuo kätöset yli viiskymppisenäkin vielä siloiset....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 17:06

Olin 7v kun kauppa matkustaja myi HÖYRYKEITTIMEN kaikki / viikon ruuat olivat valmiit. Eri tasoilla jos henki säilyi .niin valitettiin. Äitini osti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 17:20

Exäni kotona oli leivinuuni, jonka päälle nostettiin iso kattila vettä. Siitä oli sitten tarkoitus vapautua hiljaksiin höyryä huoneilmaan, kun uunia lämmitettiin talvella. Hella taitaa jäähtyä niin nopeasti, ettei siitä saa vastaavaa hyötyä, mutta uunia lämmitettäessä tapaan tehdä samalla sämpylät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.12.2009 - 17:27

Minä olen joskus keittänyt porkkanoita perunoitten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 18:50

munnoo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 19:00

Vaikka porkkanoita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 19:09

Porkkanoita, lantun paloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2009 - 19:20

Esim.suolasilakoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 01:30

porkkanoita tulee joskus laitettua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 09:56

Kypsennän juurekset kerroskattilassa ja siihen laitan myös muuta kuin perunoita eli esim. porkkanaa, lanttua, naurista. Eivät ole veden kanssa suoraan tekemisissä mutta jos keitää vedessä, porkkana värjää perunat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 10:26

Jos on kerros kattila niin voi keittää myös kasviksia samalla vaikka yläosassa aika kätevä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2009 - 12:01

Porkkanoita keitän usein perunoiden kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.12.2009 - 12:16

porkkanoita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2009 - 23:36

Muita kasviksia ja kannattaa laittaa ne sinne hieman eri aikaan jotta ovat yhtä aikaa valmiita.
Kananmunat täytyy ehdottomasti pestä jos niitä keittää muiden kanssa, sillä nehän ovat tulleet sieltä... Joten ei järkevää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2009 - 21:46

kuorinensa muita juureksia. peset vain puhtaaksi ennen kattilaan laittoa. ja muista että kypsyvät eri aikaan.